AMB BBVA A CASA

“Recomanem als clients fer l’operativa habitual per canals digitals o per telèfon”

Entrevista a Araceli Morato, responsable de salut laboral de BBVA Espanya

Des de l’inici de la crisi sanitària provocada pel covid-19, part de la xarxa d’oficines de BBVA han estat obertes per garantir els serveis essencials. En el cas d’haver-ne de visitar una, cal tenir en compte una sèrie de recomanacions per protegir la salut de clients i treballadors.

L’estat d’alarma decretat pel govern restringeix el moviment de persones. Què recomana BBVA als clients?

BBVA recomana, a particulars i empreses, fer tota l’operativa habitual a través dels canals digitals o per telèfon. No obstant això, sabem que encara hi ha molts clients que necessiten seguir comptant amb el seu gestor perquè els acompanyi i ajudi, sobretot en les operacions financeres més complicades. A BBVA hem treballat intensament les últimes setmanes perquè els nostres clients puguin fer les gestiones financeres habituals sense sortir de casa. Actualment, el 90% dels gestors estan treballant des de casa per atendre les necessitats dels clients i oferir-los el millor servei.

En el cas que el client necessiti acudir a una oficina, ho pot fer?

La xarxa d’oficines de BBVA es manté oberta per garantir l’accés als serveis financers. Els clients poden consultar les oficines obertes a tot Espanya al web o a l’aplicació del banc. Si el client necessita acudir a una oficina, BBVA recomana una sèrie de mesures per garantir els serveis essencials i extremar la seguretat per protegir la salut.

Quines són aquestes mesures?

En el cas que els clients de BBVA acudeixin a una oficina, l’accés s’ha de fer de manera individual, respectant l’aforament establert –actualment és d’una persona per empleat– on encara no hi hagi instal·lades les cintes adhesives a terra, que indiquen la distància mínima entre persones. Si s’hagués cobert l’aforament, els clients hauran d’esperar en fila fora de l’oficina amb un espai de dos metres entre ells. També s’està duent a terme la instal·lació de mampares de metacrilat a les oficines que es mantenen actives com a mesura de protecció entre gestor i client. A Catalunya ja se n’han instal·lat 547.

¿Hi ha mesures de desinfecció diària a les oficines?

Portem a terme un procés de desinfecció diari, amb desinfectants recomanats i autoritzats pel ministeri de Sanitat, en aquelles sucursals que estan obertes al públic. Es presta especial atenció a les zones més sensibles, com el caixer, timbres, mobiliaris, etc.

¿Els caixers de BBVA segueixen tots operatius per als clients que necessitin retirar efectiu?

La nostra xarxa de caixers continua completament operativa. Tot i això, per motius de seguretat és un dels hàbits que es poden ajornar, ja que es pot pagar amb targeta en la majoria dels establiments.

Hi ha un sector de la població poc o gens digitalitzat. ¿Hi heu pensat?

Som conscients que una part dels nostres clients no estan familiaritzats amb els canals digitals. Ens hi hem bolcat per facilitar-los la informació necessària perquè s’hi puguin donar d’alta. A finals de mes sol augmentar la presència de clients a les oficines per l’ingrés de les pensions. BBVA s’ha posat en contacte amb els clients pensionistes per facilitar-los la informació de la pensió per telèfon i evitar aglomeracions a les oficines.