BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

Temps digitals per guanyar temps

La jornada BBVA Open Talks celebrada dimecres a Barcelona reflexiona sobre els clars avantatges que presenta la digitalització de les empreses

Judit Monclús
2 min
Óscar Sala, director de The Collider, programa de la MWC, i Sílvia Jordà, responsable de Serveis Transaccionals de BBVA

Ser digital o no ser. L’inici del soliloqui de Hamlet portat als nous temps. La jornada BBVA Open Talks celebrada dimecres a Barcelona va posar sota el focus la digitalització de les empreses, condició sine qua non per actualitzar-se i aprofitar els avantatges que això comporta. “Les oportunitats de canvi sorgeixen a l’ecosistema emprenedor i aquest canvi el volem implementar a la banca, ja que el camp de la innovació és infinit. A més, cal explicar a les pimes que per innovar cal estar alerta a aquest ecosistema i que també cal comptar amb l’ajuda de tercers”, deia en el discurs d’obertura de la jornada Pedro Muñoz, responsable de BBVA Open Innovation.

“Segons l’Institut Nacional d’Estadística, a l’estat espanyol hi ha 165.000 assessories de model clàssic com Vasalto. Nosaltres ens situem en la posició quinze gràcies a la tecnologia, que ens ha permès aproximar-nos als clients”, explicava Luis Guerra, director general de Vasalto Tech & Talent. Dues paraules que acompanyen el nom de l’empresa i que, segons Guerra, els permetran situar-se aviat entre les cinc primeres posicions. Ho va justificar amb el projecte Alighi, un robot que s’encarrega de tramitar altes i baixes a la Seguretat Social i del programa de nòmines dels 650 clients de qui porten la gestió. “Les feines que no aporten valor les fa Alighi i deixem temps per formar els nostres treballadors i perquè facin feines creatives o d’atenció al client”, expressava.

Universitat-empresa

“Sense la col·laboració entre la universitat i l’empresa no existirien ni Google ni l’iPhone”, recordava Óscar Sala, director de The Collider, el programa de la Mobile World Capital per acostar la ciència a la indústria i a la societat generant noves empreses de tecnologia avançada dirigides per grans empresaris. També apuntava que cal aconseguir que la innovació redueixi costos. “L’estalvi de temps també és molt important”, reafirmava Sílvia Jordà de BBVA abans d’explicar One View, el primer agregador financer intel·ligent basat en dades. Permet que les empreses controlin els seus comptes i targetes des d’un mateix lloc, a temps real i des de qualsevol dispositiu. “Poden estalviar una mitjana de dues hores al dia en la gestió de la seva tresoreria gràcies a aquest agregador”, explicava Jordà, que afegia que hi ha molts models de negoci que poden retallar temps gràcies a la tecnologia.

Abans d’entrar en el debat final, Isabel Sabadí, directora de màrqueting de Newslettersoft, va donar a conèixer el decàleg imprescindible per digitalitzar els processos de venda d’una empresa partint de la base que cal tenir un bon producte o servei “pensant que els de la competència estan a un clic”. A més de tenir clar el target i com seduir-lo, la major part de la feina passa per escollir les eines tecnològiques i formar els treballadors en el seu ús, així com automatitzar i sistematitzar accions, i controlar-les i reajustar-les per arribar als objectius finals de manera eficient. I tenint en compte la xifra debatuda en la recta final de la jornada, segons la qual només el 10% de les pimes tenen pensat digitalitzar-se el 2020, Felipe Tunnell, de l’empresa Holded, va compartir un exemple per convidar a la reflexió. “No és el mateix anar a un lloc mirant un mapa de paper que mirant Google Maps”.

stats