BBVA AMB LES EMPRESES CATALANES

“Volem seguir oferint productes innovadors i de qualitat consolidant la marca”

Entrevista a Ramon Ollé Soriano, soci majoritari i gerent d'Egara de Hilados SL

Judit Monclús
2 min
“Volem seguir oferint productes innovadors  i de qualitat consolidant la marca”

A Terrassa, ciutat de gran tradició tèxtil, hi ha l’empresa Egara de Hilados SL, que prové d’una llarga tradició familiar. Tres generacions -que arrenquen en activitats prèvies en diferents especialitats i denominacions però sempre en el sector dels teixits- avalen la seva història fins avui. Actualment, a través de la marca Valeria di Roma, comercialitza els seus articles, dels quals controla tot el procés productiu.

Sou una de les poques empreses supervivents del sector tèxtil. A què es deu aquest fet?

Sense cap mena de dubte perquè ens hem reinventat constantment, tant en producte com en disseny i, fins i tot, maquinària. Al sector tèxtil sempre han canviat les tendències de moda i hi ha una constant competència a nivell mundial.

També sou l’única empresa del país que realitza tot el procés de fabricació i comercialització de cabdells de llana. Què us suposa aquesta aposta d’integració?

Ens permet controlar el servei i la qualitat dels nostres productes. Aquest fet implica a la vegada fer un esforç econòmic important, i necessari, per les inversions a l’empresa.

Egara de Hilados prové d’una llarga tradició familiar. Ha canviat gaire el mercat i el model empresarial des dels seus inicis?

Evidentment, el mercat és molt dinàmic i com a empresa hem d’anar adaptant constantment el model empresarial a les noves necessitats que sorgeixen.

Heu fet una gran aposta per la marca Valeria di Roma. Quin és el vostre posicionament actual en el mercat?

Comencem a ser un referent per als nostres clients, que cada vegada confien més en la qualitat i servei dels nostres productes.

La innovació i la qualitat defineixen els vostres productes. Quins objectius us marqueu en aquest sentit?

Qualitat i dinamisme constant amb propostes en matèries nobles, com són llanes, alpaques, mohers, etc. Ho fem pensant sempre en el medi ambient, apostant per la sostenibilitat i elaborant propostes atractives per al consumidor final.

Com afronteu la vostra expansió internacional?

Ho fem amb molta il·lusió i anant pas a pas. Seleccionem molt bé els distribuïdors internacionals, atès que aquest repte comporta també un alt cost financer, ja que hem d’aportar productes innovadors que s’han d’ajustar a les necessitats de cada país.

Quin paper ha jugat BBVA en el vostre projecte empresarial?

Ha jugat un paper molt important des de l’inici. L’entitat creu en el nostre projecte d’empresa i ens facilita el seu coneixement per tal de satisfer les necessitats financeres determinades que calen en cada circumstància. Tot això, queda molt per recórrer i comptem plenament amb ells.

I a partir d’ara, quins reptes us proposeu?

No deixar de ser dinàmics, seguir fidelitzant els clients i potenciar el creixement a través de diverses eines de màrqueting. També volem seguir donant productes innovadors i de qualitat consolidant la marca, així com potenciar totes les eines al nostre abast perquè es converteixi en un referent, no només al nostre país, sinó també a l’exterior.

stats