BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

“L’empresa es podrà donar d’alta online al 100% en menys de deu minuts”

Entrevista a Oscar Vélez de Mendizábal, director de la factoria de transformació empresarial de BBVA Espanya

Judit Monclús
2 min
Oscar Vélez de Mendizábal és el director de factoria de transformació empresarial de BBVA Espanya

BBVA es converteix en la primera entitat bancària de l’Estat en desenvolupar un procés d’alta digital per a empreses que permet contractar un compte i operar-hi al moment.

Si com a particulars ens queixem de la paperassa i dels requisits exigits per fer-nos clients d’una entitat, quan es tracta d’empreses la situació encara es complica més. La nova alta digital per a empreses simplifica aquest procés?

Fins ara una empresa que volia fer-se client de BBVA trigava una mitjana de quinze dies en tenir un compte i operar a través de la seva banca electrònica. Amb aquest nou servei, l’empresa es podrà donar d’alta online al 100% en menys de deu minuts i disposar d’un compte i d’una banca online per operar al moment. Sense paperassa i sense necessitat de desplaçar-se a una oficina, hem desenvolupat un procés senzill i ràpid per a l’empresa que es vulgui fer client de BBVA.

La identificació d’una empresa més enllà de la comprovació d’un DNI té altres implicacions, com el blanqueig de capitals. ¿Com saben que la informació aportada via digital no s'ha falsejat?

Es tracta d’un procés totalment segur, perquè les empreses hauran d’utilitzar el certificat digital d’administrador únic o solidari, emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre. Aquest tercer nivell de confiança ens facilita identificar el client i simplificar el procés de validació d’escriptures i de poders, cosa que representa un estalvi considerable de temps sense renunciar als alts estàndards de seguretat.

BBVA és pioner en l’adopció de noves tecnologies. Quin tipus de tecnologia hi ha rere aquest procés?

A BBVA som conscients que no dissenyem solucions per a empreses o clients, sinó per a persones. Una empresa demanda el mateix que un particular: solucions senzilles que resolguin les seves necessitats i l’ajudin a prendre les millors decisions per aconseguir els seus objectius de negoci. No es tracta de fer servir a qualsevol preu la tecnologia més innovadora. Es tracta de repensar els processos des de zero, tenint en compte les noves capacitats tecnològiques, però sempre amb el focus sobre què necessita el client i on ho necessita. En aquest cas, també utilitzem mecanismes avançats d’intel·ligència artificial per al reconeixement i l’extracció d’informació de la documentació aportada, cosa que redueix al màxim la informació que ha d’introduir el client.

Es pot millorar el procés que heu dissenyat a l’hora de treballar en aquesta solució?

La solució que hem llançat per a l’alta digital d’una gran majoria de pimes i empreses és un primer pas, però encara ens queda camí per recórrer. A BBVA desenvolupem sempre un “mínim producte viable” que millorem progressivament incorporant-hi el feedback dels clients. Ja treballem per oferir aquesta solució també a empreses amb apoderats mancomunats, o per oferir alternatives de verificació per poder traslladar aquest procés també al mòbil.

Què destacaria d’aquest any al capdavant de la factoria de transformació empresarial?

La il·lusió que sentim per construir la banca d’empreses del futur. Vam ser el primer banc a apostar pel mòbil també per a les empreses i ara ja tenim l’aplicació més ben valorada i amb més funcionalitats del mercat.

stats