BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

“El premi a la millor apli no és només un reconeixement, sinó també una manera de continuar millorant”

Entrevista a Javier García, responsable d’Experiencia Móvil de BBVA Espanya

Judit Monclús
2 min
Javier García / BBVA

La consultora Forrester ha publicat l’informe The Forrester Banking Wave: European Mobile Apps, Q2 2019, en què situa el BBVA al capdavant de la banca mòbil d’Europa.

Forrester ha atorgat la màxima puntuació (100 punts) a l’apli del BBVA per la seva funcionalitat. Quines àrees de desenvolupament queden pendents?

Sempre hi ha marge de millora. Els nostres equips estan atents al 'feedback' dels clients, cosa que ens serveix d’inspiració per seguir incorporant funcions que els siguin útils perquè són cada vegada més exigents i nosaltres treballem per sorprendre’ls i donar-los resposta a les seves necessitats d’una manera personalitzada.

La consultora també ha reconegut la gestió de la privacitat i de la seguretat del BBVA. Quines millores hi han incorporat, en aquest sentit?

La seguretat sempre ha sigut una màxima per al BBVA. El que reconeix Forrester és que l’apli és segura, amb tots els mètodes d’autentificació que permeten els dispositius d’avui, i que el BBVA fa un tractament segur i responsable de la informació dels clients. Aquest últim any hem afegit a l’aplicació un mòdul de seguretat i privacitat perquè sentin que tenen, en un únic punt, el control absolut de tot el que passa amb les seves finances. El banc, a més, fa una monitorització de tots els moviments i l’apli avisa l’usuari si, per exemple, s’ha detectat un primer moviment en les seves targetes en una localització no habitual.

Què passa si detecten un possible frau?

Es pot restringir l’operativa de comptes, targetes i tots els productes d’estalvi, que continuaran estant disponibles per poder-los consultar. Un cop activat l’accés en mode consulta, el client podrà modificar la clau d’accés que li garanteixi més seguretat, així com reportar aquest possible frau.

Forrester també distingeix eines com BBVA Bconomy. Quina acollida té entre els clients?

Bconomy és l’eina que ofereix el BBVA perquè els seus clients entenguin el dia a dia de les seves finances. Mesura l’evolució dels ingressos i de les despeses, el nivell d’estalvi, la despesa destinada a habitatge o el nivell d’endeutament. El seu ús ha anat creixent des del llançament, al final del 2017. Des del començament de l’any hem observat que una mitjana de quasi dos milions de clients hi accedeixen mensualment.

Com és l’adopció de les noves tecnologies per part de la gent més gran?

Les persones grans estan cada vegada més acostumades a utilitzar mòbils intel·ligents. Un cop perden la por, és molt fàcil que facin importants avenços en l’ús d’aplicacions. La nostra apli incorpora l’anomenada ajuda contextual, rellevant i personalitzada per a cada usuari segons el procés que intenti fer. Això humanitza l’aplicació i les persones menys acostumades a interactuar en entorns digitals se senten més segures.

On és el secret per ser reconeguts per tercer any com la millor apli bancària d’Europa?

El secret és la manera de treballar i tenir una estratègia definida. El nostre focus és el client i el situem al centre de tota la nostra activitat. Això implica que constantment pensem en millorar les eines i funcionalitats que posem al seu abast i en llançar nous serveis que s’adaptin a les seves necessitats. El premi a la millor apli no és només un reconeixement, sinó també una manera de continuar millorant per oferir la nostra experiència als nostres clients.

stats