"La nostra filosofia és precisament buscar les aromes i els gustos de sempre"

Entrevista a Josep Font, propietari de Font-Sans SA

Judit Monclús
2 min
Josep Font entre els seus fills, el Pol, a l'esquerra, i l'Isaac

El 1917 es va fundar l'empresa familiar Font-Sans SA, dedicada a la producció d'embotits i curats. Al cap de 100 anys, i ara en mans de la quarta generació, segueix apostant per la tradició i la qualitat dels seus productes adequant-se als nous temps i a l'evolució dels gustos dels consumidors. De la mateixa manera, Font-Sans SA ha creuat fronteres i destina el 50% de la producció a l'exportació internacional. El seu pròxim repte: superar Europa i arribar al mercat llatinoamericà.

Com arriba una empresa a poder celebrar el seu centenari, com és el vostre cas?

Després de molts esforços i de tenir molta fe en el que fem. Font-Sans ha sigut des de sempre una empresa familiar que avui està en mans de la quarta generació.

¿Han canviat els gustos dels consumidors dels vostres mercats més pròxims en els últims anys o, en aquest sentit, som tradicionals?

Si ens centrem en el nostre tipus de producte, que bàsicament és l'embotit tradicional, la nostra filosofia és precisament la de buscar les aromes i els gustos de sempre. Avui dia, però, amb menys sal que de costum. És diferent, en canvi, el cas dels productes més industrialitzats, on contínuament s'estan inventant elaborats carnis comestibles, diria jo.

Una part de la vostra producció es destina als mercats internacionals. Com ha sigut aquesta obertura de portes?

Ha sigut més llarga que altres portes, però reeixida. L'embotit català és molt apreciat a Europa. Exportem un 50% de la nostra producció. Vam començar exportant només a França i ara ja arribem a set països. El nostre objectiu és sortir d'Europa pròximament i anar en direcció als mercats llatins.

¿Us heu hagut d'adaptar als gustos d'altres països elaborant productes de diferents maneres?

Sí, sens dubte. Els països del nord d'Europa demanen gustos fumats i uns nivells de curació que són inferiors als que nosaltres estem acostumats. I dins Espanya mateix, per exemple, agrada molt més el pebre vermell que el pebre negre. I això passa només creuant la franja d'Aragó. En canvi, a Catalunya, i a Girona especialment, mai en fem prou, de pebre.

Quin és el vostre producte estrella?

La llonganissa de pagès, amb una fórmula que commemora el nostre centenari. De fet, aquest producte representa el 50% de tota la nostra producció. N'elaborem de diferents maneres i en formats tant petits com grans, amb trufa, etc. Fins i tot n'hem arribat a fer de 250 centímetres.

Quin paper ha jugat BBVA en el vostre desenvolupament professional?

L'entitat ens ha permès finançar-nos per poder fer les adequacions normatives i les ampliacions productives que hem necessitat, i així poder fer front a la nostra expansió.

Quins reptes de futur us proposeu?

El nostre repte principal és mantenir-nos en la fabricació d'un embotit tradicional que mantingui les aromes i els gustos de sempre. D'aquesta manera, seguim en el nostre camí d'aportar una experiència gastronòmica a totes les persones que descobreixin i tastin els nostres productes.

stats