BBVA AMB LES EMPRESES CATALANES

“Els gorros personalitzats humanitzen un entorn sanitari que beneficia el metge i el pacient”

Entrevista a Javier Garrido, cofundador de Robin Hat, empresa que produeix casquets de quiròfan estampats o fins i tot amb dissenys adaptats a la petició del client

Robin Hat dissenya i elabora casquets de quiròfan estampats i personalitzats. Amb presència en més de catorze països, han exportat el lema: “Ser seriós no significa ser avorrit”.

D’on sorgeix la idea de posar color als casquets de quiròfan?

Treballava en una important empresa de la indústria farmacèutica quan se’m va ocórrer regalar gorros de tela estampats a un grup de cirurgians clients meus. Al final, me’ls van acabar pagant i tot. No vaig trigar a veure que això podria tenir demanda.

Quin és el camí recorregut per Robin Hat del 2015 fins ara?

Vam començar a vendre localment. Al cap d’uns mesos, vam crear el nostre primer e-commerce i llavors vam passar al nivell estatal. Ara ja som presents en més de 14 països.

¿Té efectes en el personal sanitari i els pacients que el casquet no sigui del color verd habitual?

És un efecte dual. Per una banda, permet que el personal sanitari mostri la seva personalitat i, per l’altra, els gorros personalitzats humanitzen un entorn sanitari que beneficia el metge i el pacient. Els moments previs a una intervenció comporten molts nervis, sobretot en el cas dels pacients, i sovint els ajuda a relaxar-se. L’efecte està contrastat en adults, però sobretot en infants.

Jugueu amb el nom de Robin Hood. En què us hi voleu assemblar?

Igual que aquest personatge, vam néixer amb un ADN solidari. Col·laborem amb ONG locals i nacionals relacionades amb la sanitat. De fet, la primera venda va servir per ajudar un matrimoni que estava fent un tractament i no tenia com pagar el combustible per tornar a casa. Al sentir-los, els vaig oferir els diners que tenia de la venda dels gorros. A partir d’aquí, tot es va precipitar: vendríem casquets i ajudaríem els altres. Recaptem diners per a La Marató de TV3 i col·laborem amb la Fundació CurArte, Pallapupes, la Fundació Elena Barraquer i moltes altres.

Quines peticions de disseny rebeu?

Són molt diverses i depèn molt de si destaquen el comecocos, les flors i els personatges de dibuixos i de còmic. També personalitzem dissenys, però sobretot ens demanen color.

Com és el procés de creació?

Tenim un equip dedicat a fer recerca de dissenys que creuen que poden funcionar i a buscar proveïdors de teixits nacionals i internacionals. De la producció, treballem amb personal propi i tenim quatre tallers externs, tots al Vallès i el Maresme.

Quines xifres de distribució i facturació teniu?

L’any passat vam acabar amb 45.000 unitats venudes i el 2019 la previsió és superar les 75.000. Al 2020 ens agradaria arribar a les 100.000 unitats.

Com sorgeix l’opció d’exportar?

El 2016 ens van plantejar l’opció de vendre a través de marketplace. Vam començar per Europa i, a l'aconseguir vendes immediatament, vam començar a mirar cap a altres mercats. Els següents van ser els EUA, el Canadà, el Japó i Mèxic. Ara tenim una delegació a Xile per donar cobertura a quatre països i, des de fa poc, hem sumat Austràlia a la llista de països Robin Hat.

Quin suport us ha donat BBVA en el vostre projecte?

Des del primer moment ens ha donat suport en tots els sentits. A més, com que l’operativa online és senzilla i àgil ens facilita molt més el dia a dia.

Més continguts de

El + vist

El + comentat