Microsites CAT Serveis 09/06/2016

Cat@Salut La Meva Salut: la salut, a les teves mans i a un sol clic

Al llarg del 2015 es va multiplicar per 10 el nombre d’accessos a aquest servei

5 min
Cat@Salut La Meva Salut:  la salut, a les teves mans  i a un sol clic Al llarg del 2015 es va multiplicar per 10  el nombre d’accessos a aquest servei

Disposar d’informació personal de salut i tenir la possibilitat de fer tràmits, consultes i tenir cura de la teva salut a distància és l’objectiu de Cat@Salut La Meva Salut. Es tracta d’un espai personal, de consulta i relació que ofereix la informació generada per l’atenció sanitària prestada en tots els centres assistencials públics.

Els diferents centres de salut són els encarregats de publicar aquesta informació per tal que els pacients la puguin veure i consultar a Cat@Salut La Meva Salut. El servei permet posar a l’abast del ciutadà la informació sanitària de la qual és propietari, en un exercici de transparència.

També, amb la Història Clínica Compartida de Catalunya, els professionals públics poden accedir a les dades dels pacients que atenen al marge del centre on han estat atesos. S’evita així la repetició de proves i s’assegura la qualitat de l’atenció. Al llarg del 2015, 72.594 catalans van accedir a Cat@Salut La Meva Salut, una xifra que multiplica per 10 el nombre de ciutadans que hi van accedir l’any 2014, que van ser 7.700.

Què s’hi pot trobar?

Els ciutadans amb accés a aquest servei hi podran trobar diagnòstics, informes clínics (d’urgències, ingressos i atenció ambulatòria) i resultats de proves i exploracions. També podran consultar les vacunes administrades, el pla de medicació vigent, i el dia i l’hora de proves i visites programades en l’atenció primària de salut.

Cat@Salut La Meva Salut posa a l’abast de l’usuari un altre tipus d’informació, com és la llista d’espera si ha de sotmetre’s a una intervenció quirúrgica amb temps màxim d’espera garantit.

L’eina també facilita la interacció en línia del ciutadà, a través d’ordinador o altres dispositius mòbils, amb el Departament de Salut, els seus organismes i les entitats proveïdores (hospitals, CAP, etc.). Demanar visita, sol·licitar canvi de metge i concertar cita per a les vacunacions internacionals són alguns dels tràmits i gestions habilitats per a aquest servei. A més, actualment es treballa perquè els usuaris puguin comunicar-se amb el professional sanitari de referència.

El Cat@Salut La Meva Salut és un projecte en contínua evolució. Ja ofereix més de 140 milions d’informes i els centres del sistema sanitari integral d’utilització pública de Catalunya (SISCAT) contínuament estan introduint els informes i documents que es van generant. La darrera novetat ja operativa és la possibilitat de declarar-se donant d’òrgans i teixits.

I per a qualsevol dubte podeu accedir al web lamevasalut.gencat.cat o trucar al telèfon 061 CatSalut Respon.

Cat@Salut La Meva Salut

PERSONAL I INTRANSFERIBLE

El Departament de Salut garanteix a tots els usuaris del servei la màxima confidencialitat i privacitat de les seves dades. Per sol·licitar-hi l’accés, heu de tenir 18 anys o més i disposar d’una adreça de correu electrònic i d’un telèfon mòbil per rebre missatges de text. Podeu donar-vos d’alta presencialment al vostre centre d’atenció primària, presentant el vostre DNI o document identificatiu i la targeta sanitària individual. Allà us demanaran que signeu la sol·licitud d’accés i us lliuraran un codi d’usuari. Rebreu un correu electrònic amb un enllaç que us permetrà registrar-vos i començar a gaudir del servei. Si disposeu d’un certificat digital oficial, no cal que us adreceu al CAP, ja que hi podeu accedir directament.

PREGUNTES I DUBTES FREQÜENTS

Les dades del Cat@Salut La Meva Salut, d’on surten?

Quan els professionals sanitaris introdueixen dades a les vostres històries clíniques del centre en què us atenen, mitjançant un sistema automatitzat cada centre de la xarxa sanitària publica els documents al Cat@Salut La Meva Salut perquè s’hi puguin consultar.

Hi consten totes les dades d’un centre on m’han atès?

Tot i que tots els centres de la xarxa sanitària pública ja publiquen la informació, pot ser que algun dels centres on hagi estat atès no hagi introduït les dades pertinents a aquest acte assistencial concret, ja que actualment s’està en procés d’homogeneïtzar la publicació d’informes.

S’identifiquen els autors dels informes?

Els informes sempre tenen un autor que es pot localitzar, i el veureu en la signatura del document. Si no hi consta és perquè el sistema d’informació del centre on es va fer l’informe no ho registra, ja que no totes les dades queden registrades electrònicament.

Hi apareixen totes les vacunes?

Es pot donar el cas que el centre on us han administrat la vacuna encara no doni informació de les vacunes administrades, tot i que publiqui d’altres informes o documents. Una altra possibilitat és que el vostre centre no hagi registrat les dades que teniu al carnet vacunal al seu sistema d’informació.

I, en la pantalla de vacunes, per què hi ha colors diferents? Què vol dir cada color?

Els diferents colors indiquen l’origen de la informació. El color verd indica que la informació sobre la vacuna prové de qui l’ha administrat. El blau indica que la informació prové del registre fet a partir del carnet vacunal. Finalment, el rosa indica que lainformació prové del que cada persona ha dit al professional.

Per què a la recepta electrònica consta un medicament i a la farmàcia me n’han donat un altre?

El que és important del medicament és el principi actiu. El nom comercial d’un medicament pot variar segons el laboratori que l’hagi fabricat però el principi actiu és el mateix.

Està previst ampliar-ne les funcionalitats?

S’està desplegant un espai de consulta virtual amb els professionals sanitaris, especialment de primària. L’agenda personalitzada de cites pendents es troba en fase de desplegament. S’està treballant perquè es pugui accedir a la informació dels menors d’edat.

Puc afegir-hi dades?

En aquest moment no. En un futur es podran introduir dades relacionades amb la vostra salut de forma personalitzada.

Què he de fer si el certificat digital és correcte però, quan introdueixo el codi d’identificació personal (CIP), apareix un missatge d’error?

En aquest cas no hi ha coincidència entre el vostre DNI del certificat i el DNI del registre central de persones assegurades del Servei Català de la Salut. Per solucionar aquest problema, cal que us adreceu al vostre CAP o bé truqueu al 061 CatSalut Respon.

Què he de fer si vull exercir el dret de rectificació?

Si l’error detectat a les dades que veieu al Cat@Salut La Meva Salut és de dades personals, de contacte i/o del vostre centre i equip d’atenció primària, cal que us poseu en contacte amb el vostre CAP. Si l’error detectat és a les dades d’informació assistencial, cal que contacteu amb el centre assistencial on heu estat atesos.

stats