Microsites CAT Serveis 12/06/2017

El MAC 2017 arriba a la 18a edició i creix en dimensions i durada

El sector audiovisual de proximitat, els influenciadors, la realitat virtual, el cinema en 360º, els drons i els videojocs en seran protagonistes

4 min
El MAC 2017 arriba a la 18a edició  i creix en dimensions i durada El sector audiovisual de proximitat, els influenciadors, la realitat virtual,  el cinema en 360º, els drons i els videojocs en seran protagonistes

El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), la trobada audiovisual de referència al país, arriba a la 18a edició amb novetats: se n’amplia la durada a dos dies (14 i 15 de juny) i la superfície, amb 2.156 m dins del complex de Roca Umbert Fàbrica de les Arts (Granollers).

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Granollers, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona a través de la Xarxa Audiovisual Local, presenta un ampli programa d’activitats, xerrades i ponències, que tindran el sector audiovisual com a eix.

Sector audiovisual de proximitat

L’actualitat i el futur del sector audiovisual seran àmpliament tractats en les diverses sessions i taules rodones que s’han organitzat al MAC i, en concret, la comunicació de proximitat i els seus reptes tindrà especial protagonisme.

Es farà una radiografia de la comunicació de proximitat, amb especial deteniment a la situació de la ràdio a Catalunya i les noves tendències de consum, entre altres temes. Les sessions comptaran amb la participació de Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat; Roger Loppacher, president del CAC; Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio; periodistes com Salvador Alsius i Xantal Llavina, i experts com el catedràtic Emili Prado i el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya - GRISS - UAB, Josep Maria Martí.

Les noves tendències televisives; el vídeo interactiu; l’educació immersiva amb transmedia storytelling ; la producció de realitat virtual; la vinculació de l’estratègia de blogs amb les xarxes; el futur de la mobilitat, i com incorporem l’univers 2.0 a Secundària són algunes de les temàtiques a tractar. I amb grans experts, com l’especialista en emprenedoria digital Pedro Rojas i el guionista de narrativa transmèdia Daniel Resnich.

L'oferta tecnològica de Firamac

Al llarg dels dos dies, la realitat virtual, el cinema en 360º, els drons i els videojocs seran els eixos de l’oferta tecnològica. Hi haurà jocs en primícia, un revolucionari simulador de vol, tallers de drons o un espectacular cinema esfèric.

La realitat virtual estarà representada pel simulador Whiplash, el primer dispositiu capaç de generar moviments tridimensionals de 360º en dos eixos. Aquest any ha triomfat al CES 2017 de Las Vegas i ha estat guardonat en la categoria d’experiència de realitat virtual a l’últim Mobile World Congress, a Barcelona.

Al MAC 2017 també es podrà experimentar el cinema immersiu en 360º, una experiència espectacular de cinema esfèric, en la qual el subjecte està integrat en la mateixa acció.

Ja fa diverses edicions que el MAC para especial atenció a l’aplicació dels drons en el món audiovisual. Enguany continua explorant aquest vessant gràcies a la col·laboració de l’associació Lleida Drone, entitat pionera en l’àmbit nacional i membre del clúster Catalonia Smart Drones -una iniciativa conjunta de la Generalitat de Catalunya i la indústria catalana dels drons-, recentment constituït i destinat a impulsar el sector a Catalunya i dotar-lo de competitivitat.

En l’àmbit dels videojocs, la vinculació amb la realitat virtual és cada cop més estreta. De fet, el 35% de les empreses de videojocs radicades a Catalunya afirmen estar desenvolupant jocs de RV. El dia 15 l’àmbit específic MAC Play, ubicat a Fira MAC, oferirà l’oportunitat de conèixer de prop i jugar amb algunes de les principals creacions fetes a casa nostra, de la mà de JanduSoft i Ivanovich Games.

FIRA MAC compta amb la col·laboració de més d’una trentena d’empreses amb activitats diverses i diversos centres educatius, que oferiran la seva oferta de formació en l’àmbit audiovisual i comunicatiu.

Educació 2.0 i mobilitat sostenible

Enguany, el MAC 2017 suma la plataforma Digital Granollers, amb l’organització d’activitats relacionades amb la mobilitat sostenible en les ciutats i amb la comunitat educativa.

La programació específica del Digital Granollers comptarà amb convidats com Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona-Catalunya; la periodista especialitzada en Internet Marilín Gonzalo, i l’expert en xarxes socials Pedro Rojas. També es presentaran iniciatives emergent com la cooperativa Som Mobilitat.

3 'INSTAGRAMERS' QUE SUMEN MÉS D'UN MILIÓ DE SEGUIDORS, AL MAC2017

Tot i que la comunicació de proximitat en serà protagonista, aquesta edició del MAC 2017 no ha volgut deixar de banda el fenomen dels influenciadors i la seva vinculació en l’àmbit de l’empresa. Ho faran de la mà de tres instagramers d’èxit que sumen més d’un milió de seguidors: Carol Peña, Laura López i Nicanor García, que prendran part en una taula rodona que comptarà també amb la participació dels experts en màrqueting Montse Gil (marketing manager Adidas Sport Eyewear / Silhoutte) i Ricard Castellet (especialista en màrqueting online, e-commerce i social media) i la coordinació de Josep Maria Ganyet (CEO Mortensen).

Aquesta taula rodona tindrà lloc el dimecres dia 14 de juny, a les 13.30 h, a la Sala Nau B1 de Roca Umbert Fàbrica de les Arts, a Granollers.

La inscripció al MAC 2017 és totalment oberta, gratuïta i imprescindible per accedir a qualsevol de les activitats del MAC. Podeu consultar tota la informació i notícies, el programa complet i inscriure-us-hi a la pàgina web:

www.audiovisualmac.cat

Igualment, podreu seguir tota l’actualitat del MAC2017 a les xarxes socials a través del hashtag:

#MACDigital2017

stats