CENTENARI DANONE

A punt per als propers 100 anys

Danone celebra el seu centenari apostant per l’alimentació del futur i l’empoderament de les noves generacions

Fins a 600 persones han assistit a 'The Love Behind Food' ( thelovebehindfood.com), la trobada que ha celebrat el centenari de Danone, al Disseny Hub Barcelona el 8 i 9 de maig. L’esdeveniment ha reunit més de 20 experts de primer nivell i 'changemakers', acompanyats dels principals directius de la companyia, per debatre sobre els reptes i les tendències del sector, redefinint el futur de l’alimentació, la salut i el planeta. Després d’una primera jornada en què experts nacionals i internacionals van debatre sobre el futur de l’alimentació i el poder de l’educació per canviar el món, diverses personalitats i experts han participat en el segon dia de debats i ponències tractant també la salut de les noves generacions.

Empoderant les noves generacions

La jornada ha estat orientada als més petits, amb l’assistència de més de 300 nens i nenes que han escoltat amb atenció els consells d’alimentació d’esportistes d’alt nivell com l’exfutbolista del Barça Carles Puyol i la 'snowboarder' professional Queralt Castellet, i una classe magistral de cuina amb esmorzars saludables a càrrec de Mery García, 'youtuber' gastronòmica, creadora del canal 'Cocina para todos', amb més de 2 milions de subscriptors.

També hi han intervingut la xef amb 7 estrelles Michelin Carme Ruscalleda; Toni Massanés, director general de la Fundació Alícia; la presidenta de la Fundació Trilema, Carmen Pellicer, i Ana Enrich, directora d’Ashoka Barcelona. 'La cultura culinària, motor saludable, creatiu i econòmic', 'Què significa menjar bé?', 'Educar nens feliços per a un món millor' i 'Els pioners de l’alimentació i l’educació a Espanya' han estat els eixos de les seves xerrades. La sessió ha acabat amb Cristina Kenz, vicepresidenta de màrqueting de la divisió de productes làctics i d’origen vegetal de Danone Iberia, que ha assegurat que a la companyia estan “a punt per als propers 100 anys”, treballant per aconseguir una alimentació més saludable i sostenible, i contribuir a una revolució de l’alimentació que ajudi que les noves generacions creixin més sanes.

En paral·lel s’han celebrat els Labs, els tallers per a nens i nenes de 6 a 12 anys perquè aprenguin jugant i de forma interactiva sobre l’origen dels aliments, la importància de l’esmorzar i com protegim el planeta gràcies a una alimentació sostenible. Les propostes que han fet els assistents es guardaran en una càpsula del temps durant els propers 30 anys. Les famílies que vulguin assistir als tallers encara poden fer-ho el 12, 18 i 19 de maig al Disseny Hub Barcelona. Per inscriure-s’hi només han d’arribar 15 minuts abans de l’inici del taller -hi ha 90 places per torn de les 10.30 a les 13 h i de les 16 a les 18.30 h.

Exposició del centenari

Acabades les jornades, els actes del centenari es mantenen amb l’exposició 'Un segle d’història del iogurt', en què es recorren els 100 anys d’història de la companyia amb material gràfic inèdit, des dels seus orígens al barri del Raval de Barcelona, el 1919, fins a l’actualitat, que la companyia és una de les líders mundials de la indústria alimentària, amb tres línies de negoci principal -productes làctics i vegetals, aigües i nutrició especialitzada-, productes presents en més de 130 mercats i més de 100.000 treballadors -a Espanya en són 2.000, amb plantes de producció i instal·lacions en nou comunitats autònomes, que abasteixen diàriament 40.000 comerços i més d’onze milions de consumidors-, amb una facturació de 24.700 milions d’euros. La mostra recorre l’evolució de la companyia i els canvis de la societat en el darrer segle. D’entrada lliure i gratuïta, es pot visitar fins al 19 de maig al Disseny Hub Barcelona.

RECONNECTANT LES PERSONES AMB EL MENJAR

Danone sempre s’ha compromès a aportar salut a través de l’alimentació al màxim nombre possible de persones, des que es crea el primer iogurt amb la intenció de millorar la salut de les criatures que alguna vegada presenten molèsties digestives fins al compromís posterior d’unir l’èxit empresarial a l’èxit social sota el lema "One planet. One health". I això treballant sempre de bracet dels actors que impulsen la Food Revolution, conscients que l’alimentació és un dels aliats més poderosos de la salut, i que cal promoure dietes i estils de vida saludables.

Més continguts de

El + vist

El + comentat