SALÓ INTERNACIONAL DEL CARAVANING

L’auge del turisme en caravana fa gran la 34a edició del Saló Internacional del Caravaning

La mostra, que prendrà el recinte Gran Via del 12 al 20 d’octubre, reforça l’aposta per les autocaravanes i càmpers

Viure els viatges en caravana i gaudir de la llibertat i de la natura està de moda i cada vegada desperta més interès i té més adeptes. Ho demostra el fet que, per segon any consecutiu, el Saló Internacional del Caravaning ha venut tot l’espai disponible per a l’edició que celebrarà del 12 al 20 d’octubre als pavellons 3 i 4 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. Seguint les principals tendències del sector, la mostra reforça la seva aposta per les autocaravanes i càmpers -furgonetes adaptades amb espai per a llits, cuina i lavabo-, ampliant el seu espai expositiu juntament amb l’oferta d’accessoris, que també creix de manera notable. D’aquesta manera, el sector dedicat a les autocaravanes ocuparà gairebé 26.000 metres quadrats i comptarà amb 27 empreses expositores, quatre més que en l’edició anterior. Adria, Benimar, Bürstner, Carado, Caravelair, Comanche, Dethleffs, Elnagh, Fendt, Frankia, Hobby, Hymer, Knaus, Ilusion, Laika, Mercedes, Pilote, Rapido, Rimor, SEA, Sterckeman i Volkswagen són algunes de les principals marques del sector que tindran presència en aquest saló que enguany arriba a la 34a edició.

“Cap empresa s’ha volgut perdre aquesta edició extraordinària del saló. Això, sumat al moment dolç que viu el sector i al pont del Pilar, juntament amb les sinergies que es puguin generar entre professionals del sector del càmping i de la piscina, gràcies a la coincidència amb el saló Piscina & Wellness Barcelona, ens fa preveure un molt bon saló”, apunta el director de la mostra, Josep Antoni Llopart. El Saló Internacional del Caravaning, organitzat per Fira de Barcelona, comptarà amb un total de 130 empreses participants i 700 vehicles, que ocuparan més de 36.000 metres quadrats de superfície amb l’objectiu que els aficionats a aquesta modalitat de turisme gaudeixin de l’oferta comercial més gran de tot l’Estat actualment.

L’auge de les furgonetes càmper no para i es converteix en la segona àrea que més creix en superfície expositiva del saló: en aquesta edició arriba fins als 4.100 metres quadrats contractats. Les empreses que hi participen també passen de 23 a 27 respecte a l’edició del 2018, així com l’espai destinat als accessoris, que ocuparà 2.500 metres quadrats -pràcticament el doble que l’any passat- i comptarà amb la representació d’un total de 24 empreses. L’oferta del saló, a més, es completarà amb la presència d’empreses d’avancés, càmpings, caravanes, cases prefabricades, mòduls, remolcs tenda i botigues, entre d’altres.

El Saló Internacional del Caravaning compta amb la col·laboració d’Aseicar, l’Associació Espanyola de la Indústria i el Comerç del Caravaning, i de Gremcar, el Gremi d’Empresaris de Caravaning de Catalunya.

ESPAIS TEMÀTICS AL VOLTANT DEL CARAVANING

Els visitants podran gaudir de cinc espais temàtics amb activitats per a tots els gustos.

Barcelona Overland Per segon any seguit, l’espai oferirà una mostra temàtica d’autocaravanes 4x4 i una zona d’accessoris. Serà en un espai ambientat amb sorra, palmeres i roques on també hi haurà una vintena de vehicles off road : totterrenys, remolcs, furgonetes, camions i pick-ups reconvertides i aptes per a tot tipus de condicions. En serà una mostra la nova gamma E6 d’Iveco Daily 4x4 i la Luxer Camper Car. A l’apartat d’accessoris, s’hi trobaran exemples de tendes de sostre James Baroud que portarà Dream Fontanilles, capaces de resistir vents de fins a 120 km/h i 100% impermeables.

Glamping Aquest espai exposarà una gran iurta, l’habitatge de les societats nòmades de Mongòlia. Al seu voltant, una quinzena de càmpings oferiran propostes de glamping (per les paraules glamour i camping ), combinant les comoditats d’un hotel de cinc estrelles amb la sensació de llibertat i aventura de l’acampada a l’aire lliure.

Caravaning Kids Pensant en tots els membres de la família, i durant els dos caps de setmana, al pavelló 5 els més petits podran alliberar adrenalina al parc d’escalada amb dues parets verticals, un pont de cordes i una tirolina; posar a prova el seu equilibri, força i destresa en el circuit d’agilitat; o bé comprovar la seva capacitat d’orientació en la gimcana. La proposta més relaxada arribarà de la mà de Lego, amb un espai en un bus escolar per jugar amb la nova gamma de productes, que combina el tradicional joc de construcció amb la realitat augmentada.

Travelvaning Els esperits més aventurers hi gaudiran d’un programa de xerrades i conferències, on diversos testimonis compartiran experiències viatgeres.

Gastrovaning Aquesta àrea oferirà una selecció de les millors propostes gastronòmiques a bord de food trucks d’estètica vintage.

Més continguts de

El + vist

El + comentat