La farmàcia 'online' de referència

Amb pocs mesos de vida, la web farmainstant.com ha superat totes les expectatives que tenien

El cas d'Anna Jubero i Jordi Corominas és el d'una simbiosi perfecta. Farmacèutica i enginyer informàtic, des de la carrera que somiaven a poder tenir algun dia una farmàcia o parafarmàcia online. "Ho vèiem com un mercat immens i ens apassionava", assegura Anna Jubero. L'adquisició fa dos anys d'una farmàcia física a Salt (Girona) amb més de 40 anys d'història i de clientela fixa, i l'inici de les retallades sanitàries i el retard en el pagament de les factures de les receptes ho van accelerar.

El sector de la farmàcia, però, té algunes limitacions, ja que la normativa actual -que està pendent d'estudi- prohibeix vendre medicaments per internet, amb la qual cosa només es poden comercialitzar productes de parafarmàcia (dietètica, nutrició, cosmètica, higiene corporal…). "Quan es puguin vendre medicaments per internet, nosaltres volem estar situats a la línia de sortida, volem estar ja ben posicionats", diu Jubero.

Amb pocs mesos de vida, la web farmainstant.com ha superat totes les expectatives que tenien. "Sabíem que el negoci online pot créixer molt. Hem superat de llarg les previsions que teníem quan vam iniciar el projecte i avui ja hem igualat la facturació en parafarmàcia respecte a la botiga física".

La inversió, explica, ha estat sobretot de temps, ja que Jordi Corominas hi ha dedicat moltes hores i esforç. Com a principals diferències, destaca la manera d'arribar als clients i la feina un cop has fet la venda, ja que s'ha d'empaquetar el producte, enviar-lo i fer el seguiment de l'estat de l'enviament. També el fet que "a les botigues online només un percentatge petit dels que hi entren acaben comprant, a diferència de l'establiment, que quan entren ja tens la venda mig feta".

Més continguts de

El + vist

El + comentat