Microsites mSchools 12/01/2015

Les 5 tendències e-learning que es consolidaran el 2015

En un planeta amb gairebé més mòbils que persones, l'aprenentatge se centrarà cada vegada més en les petites pantalles

Bernat Vilaró
2 min

BarcelonaEls dispositius mòbils ja formen part de la nostra vida quotidiana, s'han convertit en un objecte imprescindible per fer qualsevol cosa. L'agenda, el correu, receptes de cuina i una pila d'aplicacions més que ens permeten endur-nos la feina a casa, comprar roba, llegir llibres i encarregar els que no trobem a les llibreries.

Tal com detalla Cristina Sánchez en aquest article publicat a la web de Mobile World Capital, en un món amb gairebé més mòbils que persones el nostre aprenentatge se centrarà cada vegada més en les petites pantalles. Aquestes són algunes tendències exclusives del 'mobile-learning' que sembla que es consolidaran el 2015:

1. El mòbil s’imposa al PC. L’aprenentatge a través del mòbil es convertirà en el mitjà dominant de l’educació virtual. El seu fàcil accés, la possibilitat de contextualitzar allò que s'aprèn gràcies al GPS o a codis QR i l'obligació de que les lliçons siguin molt concises afavoreixen l’aprenentatge a través d’aquests dispositius.

2. Més 'apps' (i millors). Hi ha una infinitat d’aplicacions útils tant per a estudiants com per a professors. Study Now! –de CK-12– ajuda els estudiants a fer els deures o investigar els seus projectes. També hi ha WISE, que permet resoldre qüestionaris, tests i exàmens. Teacher Kit, perquè als professors no se’ls oblidi cap detall durant la classe. Schoology, que permet administrar la classe, enviar tasques o participar en temes interactius de discussió. I Kahoot, per a la creació de jocs interactius.

3. Del tradicional 'smartphone' al 'wearable'. Aviat portarem l’educació posada a sobre. Rellotges intel·ligents com l’Apple Watch, a més de les Google Glasses o el casc de realitat virtual Oculus Rift, contribuiran a adquirir coneixement d’una forma instantània.

4. El 'mobile-learning' millorarà l’accés a l’educació als països en desenvolupament. L'Àfrica té les taxes de creixement del mobile-learning més elevades del món. El 2012 Steve Vosloo, especialista en educació 'online' per la Unesco, ja va pronosticar que el futur de la l’educació a l'Àfrica passava per l’aprenentatge a través dels mòbils.

5. El repte: que els continguts animin a l’aprenentatge. Tom Vander, CEO de Getting Smart, una de les comunitats dedicades a la innovació per l’aprenentatge més reconeguda, ha explicat algunes de les expectatives que han de complir les ‘apps’ mòbils existents i les del futur per satisfer els alumnes. Alguns dels pilars són la motivació, que les aplicacions narrin una història, que els continguts siguin innovadors i que es converteixi l'aprenentatge en un joc.

stats