INFRAESTRUCTURES

El corredor mediterrani, avalat per la UE i pendent del PP

La Comissió Europea va incloure la infraestructura en la llista d'eixos prioritaris per al 2030

Ignasi Pujol
1 min
El corredor mediterrani de mercaderies és una necessitat per al sector empresarial català i valencià per fer sortir els seus productes a Europa.

BarcelonaLa Comissió Europea va decidir el 19 d'octubre incloure el corredor mediterrani en la llista de xarxes de transport prioritàries per al 2030. D'aquesta manera culminava un esforç d'influència de les entitats empresarials catalanes i les forces polítiques a Brussel·les per incloure l'eix ferroviari de mercaderies Algesires-frontera francesa a l'agenda europea.

Però la designació del corredor mediterrani com a integrant de la xarxa prioritària no suposa automàticament la seva execució immediata. De fet, el govern espanyol va aconseguir incloure dos eixos més en la llista europea: l'atlàntic (que uniria Algesires i Portugal amb França a través de Madrid el País Basc) i central (Algesires-Madrid-Saragossa).

Això vol dir que serà el nou executiu de Mariano Rajoy el que haurà de decidir quin eix prioritza, ja que no hi haurà recursos econòmics per tots. A favor del corredor mediterrani hi juguen el seu impacte socioeconòmic (concentra gairebé la meitat de la població espanyola i el 40% del PIB) i la unitat política dels governs de Catalunya, País Valencià, Balears i Múrcia.

Es dóna la paradoxa que el mateix partit que va incloure el corredor mediterrani en la xarxa europea prioritària en 2003 serà qui haurà de decantar-se ara per un o altre traçat.

El pressupost estimat per al corredor mediterrani és de 17.167 milions d'euros.

stats