Pau Garcia-Milà, emprenedor d'èxit en temps de crisi

El creador d'EyeOs i Bananity, amb només 23 anys, ha despuntat aquest 2011 com el model d'innovació empresarial

Dani Sánchez
1 min
Pau Garcia-Milà

BarcelonaMal estudiant, per culpa de tenir massa idees i voler-les tirar endavant, Pau Garcia-Milà, emprenedor i impulsor de diversos projectes a internet i amb només 23 anys, ha estat batejat per alguns com el Mark Zuckerberg català.

EyeOs, un escriptori virtual que posa a disposició dels usuaris els seus arxius des de qualsevol ordinador, va ser el seu primer projecte. Però el desenvolupament li va costar una expulsió de la Universitat Politècnica de Catalunya. Estava massa capficat en el projecte i tenia poc temps per trepitjar les classes.

El temps li ha acabat donant la raó. Diverses empreses com Telefónica o IBM li han fet confiança i han acabat invertint en un projecte que ja dóna feina a desenes de persones i és present a més de 65 països, en competència amb gegants de la informàtica.

Aquest 2011, Garcia-Milà ha tingut una presència als mitjans molt destacada. En part per la promoció del seu llibre, Està tot per fer (Plataforma Editorial), que li ha valgut desenes d'entrevistes als mitjans, però també per l'atractiu del personatge. En temps de crisi, l'exemple d'un empresari d'èxit, jove, sorgit del no-res gràcies a les seves idees innovadores és més necessari que mai.

"Fes-te emprenedor" és el missatge que transmet Garcia-Milà en el seu llibre, prologat per Jordi Pujol i el Príncep d'Astúries i amb epíleg de Felipe González. I ell dóna exemple: aquest 2011 ha arrencat un nou projecte, Bananity, una xarxa social que pretén unir els usuaris per les seves fòbies i fílies. El Mark Zuckerberg català presenta batalla a l'americà en el seu propi terreny.

stats