Microsites UVIC - UCC 26/06/2016

Estimular l’esperit innovador de l’estudiant

El darrer exemple de l’aposta per la formació aplicada és el Live Creativity Lab, un espai pioner que trenca el format de l’aula convencional

2 min
Estimular l’esperit innovador  de l’estudiant El darrer exemple de l’aposta per la formació aplicada és el Live Creativity Lab, un espai pioner que trenca el format de l’aula convencional

El degà, Xavier Ferràs, destaca l’orientació a la iniciativa de la Facultat d’Empresa i Comunicació: “La formació actual estàndard a l’aula difícilment dóna peu a la creació de capacitats emprenedores. Difícilment valora l’aportació de solucions creatives, úniques (imprescindibles avui al món empresarial). Difícilment estimula el treball en equip, la capacitat negociadora o les habilitats discursives. Rarament fomenta l’orientació a la iniciativa i a la improvisació davant esdeveniments inesperats. Amb aquesta nova metodologia formativa fomentem les eines actives d’aprenentatge i el pes creixent de les competències personals per sobre dels continguts específics”.

En els darrers anys, la Facultat d’Empresa i Comunicació ha consolidat la seva aposta per la formació aplicada i el darrer exemple és l’Aula de Creativitat o Live Creativity Lab, un espai pioner d’impuls a la creativitat que trenca el format de l’aula convencional per donar cabuda a altres modalitats formatives.

L’Aula de Creativitat, pensada per estimular l’esperit innovador dels estudiants dels graus relacionats amb l’empresa i la comunicació, és un espai on l’estudiant pot treballar el pensament divergent, gravar les seves presentacions de manera autònoma per visualitzar-les posteriorment i anar configurant la seva marca personal o projecte emprenedor.

L’Aula disposa de sofàs, espais de treball comú, càmeres robotitzades i televisió, taules modulables i pissarres per facilitar que, treballant amb les idees i els conceptes, propis i aliens, els estudiants desenvolupin noves modalitats d’aprenentatge i d’observació, que aprenguin a generar, desenvolupar i construir, a poc a poc o de cop, en equip, idees i propostes noves a partir de la confrontació d’idees comunes, imatges, sons, paraules i frases sorgides d’àmbits aparentment inconnexos i que no tenen, aparentment, res en comú. Un espai, en definitiva, de relació i de joc mental on deixar emergir i analitzar creativament les associacions més impensades que després caldrà sospesar, valorar, treballar i desenvolupar segons la seva productivitat, de la seva capacitat de generar perspectives i resultats nous.

stats