Microsites UVIC - UCC 26/06/2016

Enfocament pràctic dels estudis d’Empresa i Comunicació

La Facultat adapta els formats docents a les necessitats dels futurs professionals del segle XXI

2 min
Enfocament pràctic dels estudis d’Empresa i Comunicació La Facultat adapta els formats docents a les necessitats dels futurs professionals del segle XXI

La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC és l’expressió d’una nova manera d’entendre la formació dels futurs professionals del món empresarial i de la comunicació en el sentit més ampli i transdisciplinar. Destaca la formació integral dels estudiants: una atenció i un seguiment personalitzats en què l’estudiant és conegut pel nom per part dels professors. Grups de classe reduïts que faciliten l’aprenentatge. Una metodologia docent basada en l’estudi de cas i en la presència de professionals en actiu a les aules.

Com apunta el degà, Xavier Ferràs, “a la Facultat d’Empresa i Comunicació hem iniciat un projecte metodològic orientat a adaptar els formats de les sessions docents a les necessitats dels futurs professionals del segle XXI. El format clàssic de classe universitària se sustenta en models incrementalistes i uniformitzadors: els alumnes són avaluats per l’assimilació dels mateixos coneixements, individualment i competint entre ells (qui treu més nota en un barem lineal). Però en el món real es trobaran una altra realitat en la qual, dissortadament, no sempre les recompenses responen linealment a l’assimilació individual de coneixements. L’alumne que surti de la universitat es trobarà ràpidament immers en organitzacions, treballant en equips, potser multidisciplinars i multiculturals, amb necessitat de coneixements de darrera generació (que no existien quan estudiava a la universitat) i sotmès a imponderables (per més que treballem en un projecte determinat, en el darrer moment un factor aleatori, un esdeveniment inesperat, pot fer fracassar la feina de mesos).”

Enfocament internacional

Dels programes de grau de la Facultat (Administració i Direcció d’Empreses, Comunicació Audiovisual, Màrqueting i Comunicació Audiovisual, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques) cal destacar-ne l’enfocament eminentment pràctic i, sobretot, que parteixen de la vocació internacional d’un centre que manté convenis amb 102 universitats de tot el món. Al voltant de 30 crèdits per grau, la majoria optatius, s’imparteixen en llengua anglesa: de fet, l’estudiant cursarà els estudis amb una introducció progressiva de l’anglès a les assignatures, entenent que aquesta és una de les grans oportunitats actuals i un dels grans eixos de posicionament de la Facultat. L’ocupabilitat dels estudiants amb perfil internacional és sensiblement superior a la de la resta. Finalment, la Facultat acompanya els estudiants en la seva trajectòria professional, començant per les pràctiques de cada grau fins als serveis d’assessorament laboral que ofereix l’associació UVic Alumni. I, si ho desitja, podrà complementar els seus estudis de grau amb l’oferta de formació contínua del Centre Internacional de Formació Contínua de la UVic-UCC en què destaquen màsters oficials com el de Direcció Comptable i Auditoria de Comptes (que dóna accés al doctorat) o l’MBA. Tot això vivint una experiència educativa dins d’un ambient multicultural, multilingüe i de gran creativitat!

stats