BARÇA
Esports 27/01/2016

El Barça escenifica que la porta de Qatar segueix oberta

El viatge hauria de servir per fer avançar un procés de renovació aturat les darreres setmanes

A.l.
3 min
Qatar o res?

BarcelonaEl vicepresident econòmic del Barça, Manel Arroyo, i el director comercial del club, Francesco Calvo, van agafar ahir un avió cap a Doha per trobar-se amb els responsables de Qatar Airways i desencallar les negociacions per al patrocini de la samarreta, unes converses que van iniciar-se a finals del 2014.

La reunió d’avui ja fa dies que estava programada. No va ser cap resposta a l’acord que el Bayern Munic va tancar justament ahir amb l’aeroport de Hamad (HIA), les modernes instal·lacions que el govern de Qatar ha creat a Doha de cara al Mundial del 2022 i que formen part del grup Qatar Airways. L’HIA és “la casa” de l’aerolínia que patrocina el Barça, i de fet el seu màxim responsable, Akbar Al-Baker, és també el director executiu de l’aeroport. Qatar s’abraça al Bayern, però això no comporta que abandoni el Barça. En tot cas, la irrupció en escena dels bavaresos va suposar, almenys, que es trenqués l’hermetisme que hi havia fins ara al voltant de les negociacions. De sobte, les finestres es van obrir a can Barça.

La negociació entre el club català i Qatar s’ha mantingut oberta des de la passada assemblea general, al mes d’octubre, quan el Barça havia de portar davant dels compromissaris la ratificació de l’acord amb la companyia aèria, però finalment va caure de l’ordre del dia per falta d’entesa. Les pretensions d’uns i altres no encaixaven i les relacions es van tensar, tot i que mai es van trencar. Periòdicament, el Barça ha mantingut converses amb interlocutors qatarians. Això sí, no de l’aerolínia, sinó amb les persones que havien negociat el contracte el 2010 amb Javier Faus i Sandro Rosell, i que també havien tancat un preacord amb l’anterior vicepresident econòmic al mes de juny, per valor de 240 milions en quatre temporades. Entre aquestes persones destaca Hassan Al-Thawadi, el gran aliat del Barça a Qatar. L’acord que havia tancat Faus va ser modificat per totes dues parts i, des de llavors, no es va avançar mai prou per superar les diferències. El distanciament, de fet, va portar el club a escoltar noves propostes que han anat arribant durant els últims mesos. Però cap de suficientment seriosa per satisfer els catalans.

El Barça va fixar com a requisits mínims un contracte per tres anys i 65 milions anuals. Això és el que va explicar el club als socis en la prèvia de l’assemblea, en un informe de condicions de tres pàgines. Entre els requisits del nou patrocinador hi havia l’exclusivitat: “Per al nostre club ha sigut i segueix sent essencial que l’entitat que té el patrocini de la samarreta del primer equip de futbol es comprometi, en el sentit més ampli, a preservar amb exclusivitat el seu vincle amb el Barça, de tal manera que no pugui relacionar-se amb cap altre entitat ni/o equip en l’àmbit de l’esport a escala mundial. Amb això pretenem que el grau i el compromís de tal entitat patrocinadora sigui absolut i exclusiu amb el club i la nostra samarreta, sense que puguin establir-se associacions ni vincles amb altres entitats”, deia l’escrit.

Al Barça mantenen que l’acord del Bayern no canvia res, ni allunya l’aerolínia de Barcelona. Són empreses diferents -asseguren-, una opinió que també sostenen els experts consultats. La reunió d’avui pot aclarir si Qatar vira cap a Munic o segueix tenint la seva pista d’aterratge cap a Europa a Barcelona.

stats