BARÇA

El Barça inicia una campanya per donar a conèixer la Fundació del club

La Fundació arriba a més de 45 estats amb programes que han creat aliances amb grans institucions

El Barça impulsarà els propers dies una campanya destinada a potenciar la Fundació del Club. "És la gran desconeguda del Barça, quan arriba a milions de persones" defensa el President Josep Maria Bartomeu. La campanya, sota el lema "El Barça arriba a tothom", utilitza casos concrets en que las feina de la Fundació ajuda nens en el seu dia a dia.

La Fundació arriba als 20 anys de vida. Fundada per la directiva Nuñez, ha passat de potenciar esports amateurs a ser un projecte global destinat a "educar en els valors de l'esport els joves". La directiva de Laporta va marcar un abans i un després quan va decidir destinar el 0,7% dels beneficis del club als projectes de la Fundació, tots amb fins benèfics, sense cap interès comercial. I la directiva Rosell va fer un pas endavant quan va proposar a tots els jugadors destinar el 0,5% del seus sous, quan renoven o fitxen, a la Fundació. "És una feina de totes les directives durant 20 anys, un projecte de club" defensa Bartomeu. Pel que fa a l’evolució pressupostària, la Fundació també està en augment constant. La temporada 2008/09 va comptar amb 5,5 milions d’euros de pressupost i la previsió per a la temporada 2014/15 és de 10 milions.

Actualment, La Fundació del club és una de les més importants dins de l'esport. Amb dues grans línies de treball. La primera, els programes propis de la fundació:

- Barça Kids. Projecte que aposta pels valors de l'esport en el marc escolar, amb presència als territoris de parla catalana. Actualment arriba a uns 70 municipis, amb més de 15.000 beneficiaris. Durant una setmana, el projecte arriba a una escola però després els professors gaudeixen de material multimèdia i un portal web per seguir treballant continguts en que l'esport serveix per fomentar valors com la feina en equip.

- Futbol Net. Aquest projecte arriba a més de 40 països. És un programa d'interacció comunitària que lluita contra problemes com l'absentisme escolar o la violència. Ara mateix arriba a més de 400.000 joves de quatre continents.

- Som el que mengem, per potenciar els bons hàbits alimentaria col·laborant amb la Fundació de Ferran Adrià i aquella de Valentí Fuster.

La segona línia de treball és crear aliances amb grans institucions per poder arribar més enllà. Ara mateix la Fundació treballa amb Unicef, El Comitè Olímpic Internacional (s'utilitza el projecte de Futbol Net als centres del COI a l'Àfrica), la Fundació Bill&Melinda Gates per lluitar contra la Pòlio, El Banc Llatinoamericà de desenvolupament, La fundació del vaticà Scholas, la Fundació Leo Messi, l'Institut "Projecte Neymar", la Fundació Rafa Márquez, la Fundació 'Pies descalzos' de Shaqira i la Fundació Johan Cruyff.

Cada any el Club, a través de la Fundació, dóna 1,5 milions d’euros a l’Unicef per a l’execució conjunta de projectes solidaris. En l’actualitat s’estan duent a terme a la Xina, al Brasil, a Ghana i a Sud-àfrica i estan basats en el foment de l’educació a través de l’esport. Enguany aquesta aliança s’ha reforçat amb la campanya ‘1in11’, que ha aconseguit recaptar més de 3 milions d’euros que aniran destinats directament a l’Unicef per desenvolupar projectes de foment de l’educació a Bangla Desh, a Indonèsia i al Nepal. Per tant, aquesta temporada el Barça aporta 4,5 milions d’euros a aquesta entitat de les Nacions Unides. Aquest projecte s'ha fet amb Unicef i la Fundació del Qatar ' Reach Out to Asia' (ROTA), per recollir diners amb iniciatives com una subhasta d'art inspirada en els jugadors del Barça. Els beneficis s'han fet servir per treballar a Indonèsia, Nepal i Bangla Desh.

Segons Bartomeu, una cosa és la Fundació i l'altre contractes de publicitat com aquell amb Qatar. "Cal diferenciar-ho. La Fundació és un projecte de club que ajuda i l'altre cas, un contracte que ens cal per afrontar els reptes esportius i institucionals". Bartomeu ha recordat que els projectes de la Fundació mai es fan a les Escoles esportives del club, ja que cal separar-ho "dels negocis".

 

Més continguts de