MOTOR - MUNDIAL DE FÓRMULA 1

"Cal posar l’aficionat al centre de tot l’espectacle"

Amb l’arribada de Liberty Media, la F1 s’americanitza i ofereix altres activitats a més de la cursa

Sentir-se mecànic per uns minuts participant en el canvi de rodes d’un F1, asseure’s en un simulador per participar virtualment en una cursa, veure els pilots i aconseguir la seva firma, disfrutar de concerts i d’espectacles de cultura popular catalana, menjar paella... i veure la cursa de F1. Totes aquestes activitats (i moltes més, algunes adreçades als més petits) són les que es van poder fer aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya. Amb l’arribada de Liberty Media, el circ de la Fórmula 1 s’està reinventant. Els nous promotors volen fer-la més atractiva per als nous aficionats amb la intenció d’atraure el màxim de gent possible als circuits i, si no pot ser, davant la televisió (ahir, el GP de F1 va aplegar 160.000 espectadors davant la televisió a Catalunya, una xifra que representa un 7,4% de quota en la primera cursa a Montmeló que no es podia veure en obert). El Circuit, que l’any passat ja va començar a notar els primers canvis, els ha viscut de ple aquests dies. “Aquest procés el reduiria en una frase: posar l’aficionat al centre de tot l’espectacle. Això, que l’últim any de gestió del senyor Ecclestone ja vam fer, quan han arribat ells [Liberty Media] ho han corregit i ampliat. Els protagonistes reals són els aficionats. Els pilots tenen el valor que tenen, però l’aficionat és el principal objectiu”, diu el director del traçat català, Joan Fontserè.

L’objectiu és aconseguir que l’aficionat marxi content, independentment del que hagi fet el seu pilot. “Jo sempre recordo una frase que vaig dir quan vaig arribar ara fa tres anys al Circuit: «Deixem de fer curses» -diu Fontserè-. Molta gent es va pensar que m’havia tornat boig i es preguntaven què faríem aquí... Organitzem un esdeveniment. El motiu principal és la cursa, però sobre la part esportiva no hi podem fer res. El que hem de fer és construir al voltant d’aquest contingut esportiu una experiència que faci que la gent tingui ganes de tornar”.

91.000 aficionats

Diumenge la cursa de F1 va aplegar 91.896 aficionats, uns 3.000 menys que l’any passat. El lleuger descens l’atribueixen des del Circuit al mercat francès. “Després de 13 anys de no tenir GP, ara allà tenen una cursa d’aquí un mes i mig. Era un hàndicap”, remarca Fontserè, que explica, a més, com s’han consolidat els mercats britànic i holandès: “Estem entre el 65% i el 68% de públic estranger, i és per estar contents”. Les promocions fetes a Catalunya, a més, també han ajudat a fer créixer el públic local.

Etiquetes

Més continguts de