ESPORTS D'AVENTURA

Escapar com si fossis Kilian Jornet

La marca de roba esportiva Salomon fa un ‘escape room’ inspirat en l’atleta de muntanya català

Utilitzar l’enginy i les ganes de passar-ho bé per avançar d’escenari i poder completar un escape room inspirat en la muntanya i en Kilian Jornet. Els quatre elements de la naturalesa –foc, aigua, aire i terra– són claus, així com l’agilitat visual i l’agudesa mental per superar aquesta divertida prova amb què la marca francesa de roba tècnica esportiva Salomon publicita l’obertura d’una nova botiga al centre de Barcelona, a la rambla de Catalunya.

Un concepte “original i creixent”

“La idea de l’ escape room va sortir en una reunió de brainstorming amb l’equip. Estàvem pensant en possibles accions per donar a conèixer la nova botiga a Barcelona i vam pensar en un concepte original, actual, creixent i molt d’acord amb la nostra mentalitat time to play, que ens identifica. Això vol dir: imaginar, jugar i descobrir. També esperit d’equip, joc net, compromís i, sobretot, ganes de passar-ho bé i gaudir de cada moment”, resumeix Marta Coll, responsable de màrqueting de la marca a Espanya.

Durant un temps màxim de 60 minuts, i fins al dissabte 4 de gener, grups d'entre 2 i 6 persones poden participar de forma gratuïta en l’ escape room, prèvia inscripció a la pàgina web de Salomon Spain. L’activitat està ubicada a l’Espai Provença, al vestíbul de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat.

Kilian Jornet, l'encarregat de comunicar el repte

L’ escape room comença en una tenda de campanya, amb poques pistes –alguns elements són imprescindibles per poder avançar, d’altres només formen part de la decoració–, i els participants hi veuen un vídeo i llegeixen una carta enviada per Kilian Jornet, el principal ambaixador de la marca, en què planteja el repte d’escapar i ofereix unes primeres instruccions. “L’activitat tracta sobre la muntanya i la naturalesa. És aquí on el Kilian, com a atleta de muntanya, transmet també molt bé els valors vinculats a l’aire lliure”, argumenta Marta Coll. La responsable de màrqueting de la marca a Espanya també insisteix en el caràcter familiar de l’activitat, així com en la bona rebuda que està tenint des que va ser inaugurada el 30 de novembre.

Cadenats, trencaclosques i objectes vinculats amb els quatre elements de la naturalesa i amb els esports d’aventura separen els participants de poder superar un entretingut escape room que porta de forma original la muntanya al bell mig de Barcelona.