Esports 31/08/2019

L'Espanyol renova el disseny del periquito

L'acció s'emmarca dins de la campanya "Una espècie en expansió"

Roger Requena
2 min
El nou disseny del periquito de l'Espanyol

BarcelonaL'Espanyol ha presentat un nou disseny del periquito, la imatge de la seva mascota, amb la voluntat de modernitzar el disseny corporatiu de l'entitat blanc-i-blava. Sota el lema "Una espècie en expansió", l'Espanyol vol que la nova imatge, que està vigent a partir de la classificació per la fase de grups de l'Europa League, suposi un canvi de paradigma. "Ara transmet una mirada més imponent, una actitud més desafiant i una presència més descarada", ha explicat el club en un comunicat, en què reconeixen que li han volgut donar "una aparença més poderosa i modernitzada, sense perdre l'essència de l'antic disseny". L’objectiu del nou símbol és el de "transmetre les energies dels nous temps del club" per tal de convertir-se "en una icona reconeixible i memorable".

El primer disseny va ser creat el curs 2005-06 per Begoña Bogónez, que va exercir aquella temporada de directora de comunicació i màrqueting estratègic. Bogónez recorda per a l'ARA com va néixer el disseny del que ha acabat sent la mascota del club: "Va ser molt divertit. Havíem començat a treballar amb un dissenyador argentí i ens va fer un parell de propostes. Algunes eren molt agressives. Era complicat, perquè volíem transmetre modernitat en una època en què havíem d'ampliar molt la massa social. Necessitàvem un model, alguna cosa nova. Recordo estar al despatx de l'Estadi Olímpic i anar retallant i fent un collage amb les propostes d'aquest dissenyador, juxtaposant coses i reperfilant el bec fins a dir: «Ho tenim, és això!»". L'exdirectora de comunicació defineix el seu model del periquito com "un logo per a tothom, que té empenta, és agradable i molt encertat".

El disseny del primer periquito de l'Espanyol

Amb motiu del canvi, durant el partit contra el Granada CF demà diumenge 1 de setembre es repartiran 15.000 adhesius als voltants de l’RCDE Stadium que, juntament amb un nou model de samarretes, es podran trobar a les botigues oficials del RCD Espanyol de Barcelona. A part, també s’iniciarà una potent campanya de carrer i televisió per tal de donar-lo a conèixer.

stats