ELECCIONS AL BARÇA 2015

Bartomeu signarà un acord amb la Fundació d'Abidal encara que el francès vagi amb l'equip de Laporta

El candidat pretén incrementar mig milió la partida destinada a l'Unicef

La candidatura de Josep Maria Bartomeu ha explicat el seu projecte per a la Fundació del Barça, per al període 2015-2021. "Volem que quan el culer pensi en fundació, pensi en la nostra. No ho hem aconseguit", ha dit l'exvicepresident Jordi Cardoner, l'encarregat de presentar l'acte al costat de Maria Teixidor, un dels fitxatges de Bartomeu per si aconsegueix la presidència. Entre les novetats que preveuen per al nou cicle hi ha el concurs 'Champions, qui té valor guanya', dirigit a les escoles i amb premis que podrien ser, per exemple, una trobada amb jugadors. "L'Unicef és un fix a les travesses, volem evolucionar-lo", ha dit Cardoner. El projecte de Bartomeu pretén incrementar d'1,5 a 2 milions la partida mínima garantida per l'Unicef, a la qual s'han de sumar els variables. L'any passat, per exemple, gràcies al projecte '1 and 11' es van aconseguir 3,2 milions addicionals al milió i mig garantit. També es vol crear un espai per a l'Unicef en el nou Espai Barça, que serviria per explicar els programes que s'estan duent a terme i, a més, podria incrementar els recursos destinats a l'Unicef. "Mai se'ns ha fet cap retret", ha dit Cardoner sobre la relació de l'Unicef amb el Barça, i el fet que no sigui el patrocinador principal de la samarreta.

Cardoner ha reconegut que s'està a punt de signar un acord amb la Fundació d'Éric Abidal, que en aquesta campanya s'ha significat en la candidatura de Joan Laporta. "Hi ha un projecte amb la Fundació Abidal que esperem se signi ben aviat", ha dit l'exdirectiu, que ha reconegut que la Fundació "és la gran desconeguda".

L'equip de Bartomeu ha volgut remarcar que en els últims sis anys, des del 2009 fins al 2015, el pressupost de la Fundació ha crescut en 4 milions, i ha arribat als 10. A més, amb el doble de beneficiaris de les activitats que ha dut a terme, 400.000 persones, que han participat en campanyes com el 'FutbolNet' (19 centres a Catalunya), el 'Barçakids' (projecte educatiu per als més menuts, actiu en 41 escoles del territori de parla catalana), 'Som el que mengem' i 'Fent somnis realitat' (700 nens malalts han visitat els entrenaments). També ha volgut remarcar que Shell va aportar 4 milions per realitzar projectes socials de la mà del Barça a països del Pròxim Orient.

L'exdirectiu ha dit que la Fundació es nodreix del 0,7% del pressupost del club i el 0,5% dels contractes amb els jugadors, uns diners que es destinen únicament a projectes dins del territori català i a l'Unicef.

Més continguts de