FUTBOL
Esports 29/04/2019

Generar emocions: l’impacte estratègic que fa créixer el Girona

Aran Navarro i Daniel Prat gestionen l’àrea de màrqueting i ‘ticketing’ del club

Jordi Bofill
3 min
Generar emocions: l’impacte estratègic que fa créixer el Girona

Girona“No tenim els mateixos recursos que entitats amb més trajectòria, però treballem per crear una història bonica que arribi a la gent”, resumeix Aran Navarro (Vilassar de Mar, 1987), responsable del departament de màrqueting del Girona, que presumeix de veure com la xifra d’assistència a Montilivi és superior a la de l’estrena a Primera, l’any passat.

Si la temporada passada va tenir el 78% d’ocupació, sent el quart de la categoria amb una mitjana de 10.400 espectadors, aquest curs -ajudat per l’ampliació en 1.000 seients feta a l’estiu- s’eleva sensiblement fins als 10.815. “Vivim una època única, i crec que la il·lusió encara durarà. Som novells, però passem per un cicle guanyador que es reflecteix en l’augment de la nostra massa social”. Entre la Lliga i la Copa, ja han passat per l’estadi gironí 225.886 persones.

Agafant només les dades de la competició regular, hi ha hagut 194.668 espectadors, pels 186.317 que havien presenciat un partit en directe l’any passat. I dels 18 partits jugats aquest curs, en 15 s’ha millorat l’assistència. De fet, les tres millors xifres de la història del Girona a la LFP s’han viscut recentment: el sostre és el partit de tornada de quarts de la Copa, contra el Madrid, amb 14.158 espectadors.

“El principal avantatge que tenim és que la relació amb l’aficionat és molt emocional. El projecte està construït amb l’objectiu d’arribar al cor i il·lusionar, hem de saber seduir perquè això farà que el Girona s’integri a la vida diària dels seus aficionats”, confessa Daniel Prat (Veneçuela, 1985), el cap del departament de ticketing del club, un dels cinc eixos que sostenen l’àrea de màrqueting, juntament amb el d’abonats, el de socis, el de fan engagament i el de sector digital.

Xifres en positiu

“Som el segon millor índex d’interacció a internet de la Lliga, amb més de 500.000 seguidors. Només ens supera el Betis”, diu Navarro. Prat, que també gestiona les entrades per a col·lectius, creu que és fonamental trobar l’equilibri entre fidelitzar l’aficionat blanc-i-vermell i obtenir el màxim de guanys econòmics possibles. “Ser pròxims farà que la gent s’estimi el club i el consumeixi, perquè la gent voldrà tenir coses que representin el que sent i atraurà potencials patrocinadors que augmentaran el nostre valor”.

Els ingressos corresponents a l’àrea comercial i a la venda d’entrades van créixer un 130% amb l’ascens, cosa que va suposar 6,5 milions del total del pressupost de la temporada passada. Per a aquest any, la previsió és que tornin a augmentar, fins a un 64%, amb 4,8 milions provinents dels acords comercials i 5,7 de la venda d’entrades.

“Som petits, i un ingrés com aquest fins i tot pot fer tenir un fitxatge addicional que no prevèiem”, raona Prat, que parla dels diferents tipus de públic que hi ha a l’estadi. “L’escala d’edat és molt diversa, i els volem tenir contents a tots: des de la persona que fa trenta anys que té un seient a gol nord i només està pendent del que passa al terreny de joc fins a la gent nova i més jove que ens exigeix vendre una experiència que vagi més enllà dels noranta minuts”, afegeix.

Els estudis fets des del mateix club revelen que la majoria de persones que trepitgen Montilivi solen repetir. “Això és el que volem, que la gent ho provi. Estem satisfets i caminem per on volíem caminar sabent que falta molt per fer”. Un dels principals reptes és consolidar les fan zones. “Focalitzem els esforços per oferir varietat i qualitat, i som autocrítics. El feedback és positiu, perquè els temps han canviat i actualment no tot és el partit. Fer activitats per als més petits ens donarà fruits el dia de demà. Què ens falta? Sobretot, punts d’alimentació als voltants de l’estadi. És una assignatura pendent per al curs que ve i creiem que és necessari”, indica Navarro.

No tot va lligat a la pilota

Ni el fet d’haver perdut la força de la primera vegada a Primera Divisió ni navegar per la part baixa de la classificació en aquesta segona temporada irregular ha fet minvar la millora social d’un Girona que pateix per la permanència. Prat, però, divideix aspectes. “Separem la nostra feina dels resultats esportius, tot i que no podem negar que tenen una influència molt gran. Però volem ser forts més enllà de la pilota, perquè si només ens centrem en això ens convertirem en inestables”. L’exigència no només és sobre el terreny de joc. “Com més temps fa que juguem a l’elit, més gent ja ha consumit el nostre producte. Hem de ser originals i creïbles: si els jugadors desitgen millorar els seus resultats, nosaltres també pretenem tenir més beneficis”, finalitza.

stats