La guantera
Esports 12/02/2011

Peugeot 508: camp per córrer

2 min
El Peugeout 508, més lleuger, ample i còmode que els seus antecessors.

Peugeot no nota la crisi. L'any passat, quan celebraven el segon centenari, van superar el rècord de vendes mundial amb més de 2.100.000 cotxes venuts, un increment del 16,3% respecte a l'exercici anterior. Aquests resultats no són per casualitat, sinó conseqüència de l'aplicació coherent de diversos conceptes que han interpretat amb èxit notable. El més nou és aquest 508, substitut del 407. Un producte tan refinat que pot fer ombra al seu germà gran, el 607.

La marca francesa aspira a conquerir un mercat global. La prova la tenim amb aquest cotxe, enfocat a Europa, però també al mercat xinès, que es converteix en un objectiu estratègic per a la firma del lleó. L'any passat, els xinesos van comprar 150.000 Peugeot, i ara esperen vendre el primer any 65.000 unitats d'aquest cotxe, que aporta uns valors estètics molt preuats al mercat asiàtic, on les berlines agraden més que aquí.

Després de treballar molt amb l'aerodinàmica, a Peugeot han fet que el 508 sigui un cotxe elegant, amb un disseny molt equilibrat, i pensat per fer molts quilòmetres amb comoditat i seguretat. Ofereix una imatge de robustesa que transmet confiança a l'usuari. El fabriquen a França, i més endavant també a la Xina. És més lleuger i llarg que el seu antecessor, permet que els passatgers tinguin més espai, i disposa d'un maleter més gran. Si la berlina entra pels ulls, la versió familiar, la SW, encara és més maca.

L'interior destil·la qualitat, gràcies no únicament a una bona ergonomia -com la del comandament únic situat al centre- sinó també a la utilització de materials d'última generació. El display informatiu que s'alça damunt el tauler, i que podem fer canviar de color, és un exemple de bona visibilitat.

Però les millors qualitats del 508 estan amagades. Començant per la gamma d'uns motors que, a la recerca de l'eficiència energètica, es presenten en vuit versions diferents: tres de gasolina, i cinc dièsel, amb potències que van dels 88 als 204 cavalls del 2.2 Hdi que hem provat. Combinat amb una caixa de canvis automàtica de sis marxes, completament nova, destaca per la suavitat i absència de vibracions.

Els tècnics han treballat molt en la suspensió del davant, que ofereix dos sistemes diferents, l'habitual McPherson, i un amb triangles dobles. Aquest esforç s'agraeix a l'hora de tirar milles, ja que aquest cotxe pensat per fer grans desplaçaments és molt agradable i fàcil de conduir. El 508 és un cotxe senyor, per a senyors. Una alternativa fantàstica a una part del mercat tradicionalment dominada pels fabricants alemanys. Tot un encert, molt recomanable.

El millor

Sensació de robustesa Disseny equilibrat pensat per fer molts quilòmetres Tecnologia eficient

El pitjor

Situació del botó de start Visibiliat posterior al SW Pocs forats per deixar-hi objectes personals

Fitxa tècnica

PREU: De 23.400 (berlina gasolina) a 38.500 € (GT SW de 204 cv)

MOTOR:2 gasolina i 5 dièsel (2.179 Hdi FAP de 4 cilindres, i 204 cv., versió provada)

TRANSMISSIÓ: Al davant

EMISSIONS: 150 g CO per km

CANVI: Automàtic, 6 velocitats

PES: 1.660 kg

stats