Esports 18/12/2016

Rakuten i Mission Hills, dos socis asiàtics a votació

T.p.
2 min
Josep Maria Bartomeu i Hiroshi Mikitani, CEO de Rakuten.

BarcelonaEl primer punt de l’ordre del dia de l’Assemblea fa referència a la ratificació de l’acord de patrocini amb la japonesa Rakuten. L’acord és per a quatre temporades, i el Barça percebrà 55 milions d’euros per cadascuna, més un bo d’1,5 milions per guanyar la Lliga i de 5 milions per la Lliga de Campions. A més, el Barça es compromet a jugar un partit al Japó, encara que en podrien ser dos. En principi, aquest partit s’hauria de jugar a Kobe, ja que el club local, el Vissel Kobe, pertany a Rakuten. Al Barça es dóna per fet que aquest acord es ratificarà, ja que permet ingressar els diners necessaris per tancar l’etapa de patrocini amb Qatar Airways, un acord que no generava unanimitat entre el barcelonisme. Amb aquest nou acord, el Barça se situarà la temporada que ve al nivell del Manchester United pel que fa a ingressos per la samarreta, ja que a aquests 55 milions d’euros fixos per curs de Rakuten -més 5 si guanyen la Champions i 1,5 si es guanya la Lliga-, cal sumar-hi els 85 milions que pagarà Nike i els 10 que paga Beko per tenir presència a la samarreta, mentre que s’hi han de descomptar els dos que el Barça destina a l’Unicef. A més, Rakuten apareixerà a la samarreta del primer equip, tindrà presència publicitària durant els partits, i tindrà un lloc a la façana del Camp Nou i al bus de l’equip.

S’ha parlat menys, però, de l’últim punt dels tres que s’han de votar: l’acord comercial per a deu anys amb l’empresa Mission Hills Group, amb seu a Hong Kong. Aquest acord consisteix a crear una societat conjunta amb Mission Hills per aixecar un complex urbanístic de 6.000 metres quadrats a l’illa de Hainan. El Barça hi aportarà estructures per instal·lar-hi centres de formació esportius, com ara una FCB Escola i un espai temàtic on els aficionats xinesos podran sentir-se com si fossin al Camp Nou. El club es quedarà el 15% dels ingressos en concepte de royalties per la cessió de l’ús de la seva marca, així com el 50% dels beneficis que generi el complex.

stats