MOTOCICLISME
Esports 14/06/2014

Aleix Espargaró: "Tinc la moto més competitiva de la meva carrera esportiva"

Entrevista al pilot de l'equip NGM Forward Racing de MotoGP abans del Gran Premi de Catalunya d'aquest cap de setmana

Nuria García
3 min
Aleix Espargaró, a l'hospitality que el seu equip té muntat al pàdoc del Circuit de Barcelona-Catalunya / FERRAN FORNÉ

MontmelóAleix Espargaró (Granollers, 30 de juliol de 1989) ha aconseguit aquest any una moto competitiva. Si bé no és de fàbrica, la moto li permet lluitar per situar-se entre els deu primers. El seu objectiu? Acabar la temporada sisè, però per això haurà de superar primer al seu germà, Pol.

És el Gran Premi de casa, com l'afrontes?

Amb molta il·lusió, és una setmana súper maca, la més xula de l'any. Tenim moltes ganes, hem tingut uns petits problemes amb l'electrònica de la moto en les últimes dues curses a Le Mans i a Mugello i no hem estat tan a prop com m'agradaria dels del davant, però espero que a Montmeló aconseguim capgirar la situació.

Heu trobat ja la clau per evitar els problemes amb l'electrònica?

A Le Mans van portar un software nou i amb aquest, la centraleta electrònica es desconnecta. No aconseguim que funcioni bé, estem provant mil coses i esperem trobar la que ho solucioni. Està clar que ens agradaria tornar al software antic, que era el que ens funcionava, però no es pot, és il·legal. A principi de temporada a nosaltres ens anava tot perfecte i a Honda li fallava el control de tracció i el fre motor i amb el nou software sembla que a les Honda els va bé i a nosaltres no tant. Hem de trobar la manera, seguir treballant!

Tot i això, segueixes sent el millor de la categoria Open. Això és suficient per a tu?

Està bé, però jo miro la classificació general. Ara estic setè al Mundial, molt a prop del Pol, que està sisè, i davant de moltes motos oficials, així que això és el més important de tot.

A final de temporada, amb què estaries satisfet?

Jo vaig dir al principi que serà molt difícil, però el meu objectiu és acabar sisè el Mundial. Això vol dir acabar per davant de sis motos de fàbrica, però fins ara tot i els problemes estem setens!

Et veus al podi aquest any?

Ho intentaré! Pujar al podi és el meu objectiu d'aquest any! Realment, m'he emportat una petita desil·lusió a principi de temporada perquè hem vist que en cursa, quan el pneumàtic es gasta, amb la nostra electrònica és molt complicat, però no tiro la tovallola. Ho veig una mica més lluny que al principi, a Qatar, però Montmeló m'agrada molt i Assen també, així que a veure què passa.

Què tal amb el nou equip?

Estic content! Han fet un esforç perquè vingués aquí i ara tinc la moto més competitiva de la meva carrera esportiva i ells estan molt implicats amb el que faig, així que és un orgull per a mi! Ara, l'equip està tot ple d'italians. Estic molt content perquè hi ha quatre persones que treballen el tema de l'electrònica. Malgrat els problemes, crec que som l'equip més competitiu en aquest apartat i estic content.

L'objectiu a llarg termini és aconseguir tenir una moto de fàbrica?

I tant, sense dubte! No queda bé dir que me la mereixo, però després dels dos anys d'aprenentatge a la CRT i d'estar el segon any molt a prop dels deu primers, aquest any ja estem entre els vuit primers...si seguim fent aquests passos, tot fa indicar que hauria d'arribar. De moment, tot passa per fer-ho bé amb aquesta moto.

Tu ja hi eres, però ara ha arribat el Pol a MotoGP. Com portes això de tenir el germà com a rival a la pista?

És molt xulo! Ja havíem estat junts a Moto2, però mai a MotoGP. És una passada! Hem coincidit poc a la pista, no hem pogut lluitar encara, només als entrenaments, però està clar que és un rival més, però un rival especial.

stats