BARÇA
Esports Barça 30/12/2015

El Barça de sobretaula: l'Àsia i els partits de les 16 hores

El conjunt blaugrana jugarà 9 dels primers 22 partits de Lliga en aquest horari, tants com tota la temporada passada

Albert Llimós
3 min
Un càmera de televisió, al Camp Nou, en el Barça-Llevant / DAVID RAMOS / GETTY

BarcelonaLa Lliga de Futbol Professional ha fet públics ja els horaris fins a la jornada 22, l'última del gener. D'aquests, el Barça n'haurà jugat 9 a les quatre de la tarda, l'horari més repetit d'aquesta temporada. El Reial Madrid, per part seva, en aquest mateix període n'haurà jugat 7. De fet, en tota la temporada passada el conjunt de Luis Enrique va jugar justament 9 vegades a les quatre de la tarda, per tant, en poc més de l'equador de la Lliga ja s'haurà igualat aquesta xifra.

El principal motiu per disputar tants partits a les 16 hores, segons expliquen al club, és l'Àsia. La LFP vol obrir mercat a terres asiàtiques, i el Barça i el Madrid en són els principals reclams. Aquest horari és el que millor quadra per diferència horària, i la Lliga hi posa els millors productes que té. Dels 9 partits, sis són del Camp Nou i tres a domicili. El mateix Luis Enrique va parlar-ne en la prèvia del partit contra el Betis: "És un bon horari, i no hi podem influir, ens hi adaptem. No té sentit queixar-se. És curiós, perquè hem jugat ja molts partits a aquesta hora".

Que hi hagi tants partits en horari de sobretaula no té a veure amb la promesa que el 2010 la junta de Sandro Rosell va fer durant la campanya electoral, quan va prometre horaris familiars per incrementar l'assistència del Camp Nou i facilitar que tota la família pogués anar a l'estadi. Al club admeten que aquesta promesa que no es va poder complir no és el motiu perquè hi hagi tants partits a les quatre de la tarda, però, alhora, reconeixen que és un horari que afavoreix la presència d'un públic més familiar.

Diners de l'Àsia

Els interessos de la Lliga per poder exportar el producte i ampliar els consumidors coincideixen plenament amb els del Barça, que té l'Àsia com a principal objectiu. "És un 'win-win'", expliquen al Barça. El club blaugrana té una quarantena de patrocinadors, dels quals 18 són asiàtics (9 del Pròxim Orient i 9 del Sud-est asiàtic). L'oficina de Hong Kong que va obrir el Barça l'any 2013 està donant resultats, i durant els propers dos anys es pretén obrir, en principi, una segona seu a Xangai per continuar penetrant en el mercat asiàtic.

La temporada passada, el Barça va augmentar la partida d'ingressos provinents del màrqueting fins als 225 milions, 56 més que la temporada anterior. Respecte el total d'ingressos que va presentar el club en l'Assemblea del mes d'octubre, 608 milions, el capítol del màrqueting suposava un 37%.

Aquest passat mes d'agost, la LFP va vendre els drets de la Lliga a l'operador 'online' PPTV per 64 milions d'euros anuals. Va ser un acord per 5 anys, per poder fer arribar la competició al mercat xinès, que anava condicionat a una millor oferta televisiva, és a dir, millors horaris de Barça i Madrid perquè el públic xinès pogués gaudir d'aquests equips. D'aquí, per tant, que els dos grans de la lliga espanyola juguin ara més partits a les 16 hores de dissabte, cosa que representa més partits en horari 'prime time' a la Xina.

"La Xina és part de la Lliga, no està lluny", va explicar el president de la LFP, Javier Tebas, en la visita que va fer a l'Àsia per presentar l'acord, en el qual també està implicat Suning, un patrocinador del Barça. "Per a la Lliga hi haurà un abans i un després en la nostra relació amb la Xina", va afegir Tebas. La Lliga, però, té un competidor molt gran quan intenta obrir-se forat a l'Àsia: la Premier League, amb molta més implantació en aquest territori. Si la Lliga obté de la venda de tots els drets internacionals de televisió poc més de 600 milions (ho gestiona Mediapro), la lliga anglesa gairebé triplica aquests diners, i obtindrà més de 1.500 milions d'euros per temporada durant el trienni 2016-2019.

Para LaLiga va a haber un antes y un después en nuestra relación con China", ha asegurado el presidente de LaLiga, Javier Tebas,

Leer más: Acuerdo histórico para la Liga en China - MARCA.com

Para LaLiga va a haber un antes y un después en nuestra relación con China", ha asegurado el presidente de LaLiga, Javier Tebas,

Leer más: Acuerdo histórico para la Liga en China - MARCA.com

stats