Barça

El Barça prescindeix de Noelia Romero com a 'compliance officer'

El club blaugrana torna a fer un altre canvi de rumb

Segons ha avançat Mundo Deportivo, el Barça ha decidit prescindir de Noelia Romero com a  compliance officer. La junta directiva va ratificar el seu nomenament, en substitució de Sabine Paquer, el passat 11 de febrer. Romero ha explicat amb un comunicat que "en contra de les informacions publicades, no s'ha rescindit el meu contracte laboral. He estat suspesa de sou i feina, decisió que no puc comprendre ni comparteixo, i que em sorprèn pel moment i la forma. La impugnació de la sanció està sent gestionada pels meus advocats". Romero ha recordat que "la funció de compliance s'encarrega d'alertar la Junta Directiva, òrgan del que depenc jeràrquicament,  de potencials incompliments de les normes per part de directius i treballadors, tractant-se d'una feina que necessita suficient independència per fer-se". 

Romero ha explicat que "estic molt satisfeta per la feina feta aquests mesos. Confio en els mecanismes interns del club per garantir la ètica dels processos interns, reforçant la transparència del club". Noelia Romero té formació en direcció i administració d’empreses per la Universitat de Barcelona, i 15 anys d’experiència en auditoria i compliance en diverses companyies multinacionals. La seva última responsabilitat abans d'arribar al Barça havia sigut a Blackstone Group Spain com a compliance officer i cap d’auditoria interna. Anteriorment havia treballat a General Electric Capital Bank i a Deloitte.

Aquesta decisió de la junta coincideix amb la finalització de l’auditoria encarregada pel club a PriceWaterhouseCoopers sobre l’anomenat Barçagate. L’empresa d’autories entregarà aquesta setmana el seu informe al club, que haurà de decidir com el fa públic. El resultat de l’auditoria podria marcar el destí del club just quan s’entra a l’últim any del mandat de Josep Maria Bartomeu. Diferents fonts apunten que l’Auditoria validaria la informació avançada per la SER Catalunya sobre els pagaments fraccionats, per no haver de donar explicacions a la junta directiva, de més d’un milió d’euros a empreses amb seu a l’estranger per monitoritzar les xarxes. Unes empreses que, a més de fer aquest servei a un preu per sobre del mercat, haurien arribat a publicar missatges ofensius contra opositors, periodistes i algun futbolista del mateix club.  PriceWaterhouseCoopers va sortir al pas sobre les revelacions dient que encara no tenien conclusions del seu informe perquè no havien acabat l’auditoria.