BARÇA

Cupra vol ser molt més que la marca oficial de cotxes del Barça

La marca esportiva de Seat i el club presenten un acord que busca millorar la "mobilitat urbana"

Aquest diumenge el Barça i Cupra han fet oficial un secret del domini públic: la marca esportiva de Seat es converteix en el nou proveïdor de cotxes oficial de l'entitat blaugrana, que canvia de fabricant després de més d'una dècada amb Audi. El màxim dirigent del Barça, Josep Maria Bartomeu, i el president de Seat i del consell d'administració de Cupra, Luca de Meo, han signat l'acord per a cinc anys entre les dues entitats abans del duel contra el Betis al Camp Nou. El nou 'partner' blaugrana pagarà una xifra superior que la que pagava Audi, que era de cinc milions d'euros per temporada. A banda de proveir amb cotxes oficials el primer equip –tot i que la marca no exigirà als futbolistes que es desplacin a entrenar amb els seus vehicles–, Cupra i el Barça faran plegats accions de màrqueting i patrocini. 

El Barça treu pit d'aquest nou acord i el defineix com una aliança amb un 'partner' amb "valors que defineixen la marca Barça", ja que el vincle entre les dues entitats preveu "treballar de manera conjunta en el desenvolupament de noves solucions de micromobilitat i electromobilitat". En aquesta línia, l'entorn del Camp Nou servirà com a "espai de prova per a aquests projectes destinats a millorar la mobilitat urbana". Bartomeu ha volgut incidir en aquest aspecte: "Neix una aliança innovadora que ens permetrà, entre altres coses, col·laborar en el desenvolupament de noves solucions que contribueixin a una millora de la mobilitat urbana". 

De fet, aquest encaix s'explica, en part, perquè Cupra, entre altres vies de negoci, també disposa de productes com ara bicicletes elèctriques –el Barça té previst augmentar els espais per poder estacionar les bicicletes dels espectadors al Camp Nou i al Palau– o aplicacions per a dispositius electrònics enfocades a serveis com el cotxe compartit i reserves d'aparcament o de taxi, entre d'altres. En aquest sentit, la marca catalana  es podria consolidar com a proveïdor de mobilitat més enllà de ser un fabricant de cotxes tradicional.

D'altra banda, l'acord amb Cupra també inclou una sala VIP per a tots els partits que es disputin al Camp Nou i el club donarà visibilitat a la marca a les instal·lacions de l'estadi. També està previst instal·lar un espai temporal a l'exterior del Camp Nou. 

Més continguts de