BARÇA

Grifols, a la ‘pole’ per donar nom al Camp Nou

Segons RAC1, l’empresa catalana i el Barça podrien oficialitzar l’acord abans que s’acabi l’any

Segons va avançar ahir a la nit el programa esportiu 'Tu diràs' (RAC1) i va poder confirmar l’ARA, el Barça té molt avançades les negociacions amb la multinacional farmacèutica catalana Grifols pel cognom comercial del que ha de ser el nou Camp Nou. De les diferents propostes que el club blaugrana té sobre la taula, aquesta és una de les més avançades i ocupa un dels llocs capdavanters per ser l’escollida. L’acord podria ser una realitat abans que s’acabi el 2018. Tot i que, en un primer moment, el Barça tenia previst ingressar 200 milions d’euros pel patrocini del nou Camp Nou, la xifra de què s’estaria parlant ara i que va avançar l’emissora catalana vorejaria els 300 o 400 milions, d’acord amb un contracte de 20 anys a raó de 20 milions per any.

No és el primer cop que l’empresa catalana Grifols sona com una de les principals candidates per aconseguir els 'naming rights' del Camp Nou. L’octubre del 2017, el programa esportiu 'El Club de la Mitjanit' (Catalunya Ràdio i Esport 3) ja va anunciar que el Barça i Grifols mantenien converses per aquest mateix tema. Llavors, l’empresa catalana va emetre un comunicat rotund per desmentir-ho. Les converses havien existit, les negociacions es van trencar i, en els últims temps, s’haurien reprès. “En relació amb la notícia difosa sobre les negociacions entre Grifols i el FC Barcelona per associar el seu nom al del Camp Nou, la companyia no preveu cap patrocini d’aquest tipus”, va indicar la multinacional tot just fa any. Tant llavors com ara, la negociació entre les dues parts havia existit i estava molt avançada. Si Grifols i el Barça acaben arribant a un acord per al patrocini del nou Camp Nou, l’entesa hauria de rebre el vistiplau de l’assemblea de compromissaris del Barça.

La Penya, l’últim precedent

Malgrat que fa un any les negociacions amb l’entitat blaugrana es van trencar, sembla que en aquesta ocasió l’acord podria arribar a bon port i ser anunciat abans de finals d’any. En cas que el patrocini acabés esdevenint una realitat, seria el segon cop aquest any que Grifols tancaria un vincle amb una entitat esportista de referència de Catalunya.

Aquest estiu, el Joventut de Badalona va aprovar una ampliació de capital de gairebé 3,7 milions d’euros, un moviment que ha de permetre liquidar el deute del club. El 100% dels accionistes presents a la junta en què es va aprovar l’acord, i que representaven el 32,3% del capital social, hi van votar a favor. La inversió està assegurada per Scranton Enterprises, un vehicle d’inversió controlat per la família Grífols.

La multinacional catalana cotitza a l’Íbex-35 i, durant la fuga d’empreses de Catalunya arran de la situació política de l’últim any, va decidir mantenir la seva seu en terres catalanes.

Més continguts de