03/10/2021

El bressol també batega en femení

2 min
Cristina Hurtado

Badalona és una ciutat acostumada a bategar a ritme de bàsquet. L’esport de la cistella inunda patis d’escola, tertúlies de bar, programades de ràdio i discussions polítiques. Tot i que està liderada pel Joventut de Badalona, aquesta riquesa esportiva no es redueix només a la Penya i són molts els clubs que aposten per la pilota taronja. Bressol inesgotable de jugadors i entrenadors, el municipi és una meravellosa anomalia en un món en què el futbol monopolitza la majoria d’espais comuns.

Badalona s’ha construït una marca basquetbolística arreu del món. Els clubs de la ciutat han après a utilitzar l’esport de la cistella com a eina integradora, tant en l’àmbit social com en el cultural i ara ha arribat el moment de fer el següent pas: el de fer créixer el bàsquet femení. La Penya va disputar ahir el seu primer partit de la Lliga Femenina Challenge al Palau Olímpic. La festa va acabar en victòria i va servir per demostrar que el marge de creixement és molt gran. No parlo de l’equip, que està ben entrenat i evolucionarà a mesura que guanyi experiència i recuperi jugadores lesionades, sinó del projecte. Veure la graderia plena de noies joves és una bona notícia, ja que fa intuir sinergies interessants amb una canalla que, per fi, tindrà referents de proximitat.

“Si som capaços de treballar amb talent masculí, som capaços de fer-ho amb talent femení”, diu Juanan Morales. El raonament del president del club verd-i-negre, que ahir va veure el triomf de l’equip entrenat per Guillem Abelló en directe, és d’una lògica aclaparadora. El primer pas ha de ser el de consolidar un planter que amb els anys permeti nodrir el primer equip amb la mateixa credibilitat que ho fa en el conjunt de la Lliga Endesa. El següent pas, que s’ha de desenvolupar en paral·lel, és el de saber vendre el projecte de manera atractiva. D’exemples n’hi ha cada vegada més. Alguns estan lluny, com una WNBA que continua apostant per la innovació per atreure nous públics. D’altres queden més a prop, com el València Basket, un dels clubs que integra millor la promoció dels seus dos equips d’elit, el masculí i el femení. La convivència que l’entitat taronja potencia crea valor afegit i multiplica l’interès dels seus productes.

Es tracta de tenir un bon producte, però sobretot de saber-lo vendre fora del seu nínxol. Les primeres passes van en la direcció correcta. Exemples? Els socis del Joventut de Badalona poden veure en directe tots els partits que l’equip femení disputi al Palau Olímpic. A més, Badalona Comunicació retransmetrà tots els duels que el conjunt jugui com a local.

stats