FUTBOL
Esports Futbol 06/06/2016

Una marca xinesa compra el 70% de l'Inter de Milà

La companyia Suning ha pagat uns 270 milions d'euros per comprar el club 'nerazzurri'

Ara
2 min
Zhang Jindong, president del grup Suning Commerce Group, comprador de l'Inter de Milà

BarcelonaL'Inter de Milà ha venut el 70% de les seves accions a la companyia xinesa Suning. Dilluns al matí s'ha fet públic, a la ciutat de Nanquín, un acord confirmat en una roda de premsa conjunta entre els alts càrrecs de la marca xinesa i el club milanès.

El president del club de futbol, Erick Thohir i el de l'empresa xinesa, Zhang Jingdong, han presidit un acord que s'ha tancat amb una xifra al voltant dels 270 milions d'euros. Amb aquest traspàs, l'Inter de Milà es converteix en el club més potent d'Europa –tres copes d'Europa i 18 lligues italianes en els seus 108 anys d'història– que passa a mans d'una empresa xinesa i s'afegeix a l'Aston Villa. Dues setmanes abans, l'equip de Birmingham es va vendre a un consorci empresarial també xinès, anomenat Recon Group, per 78 milions d'euros.

El directiu de la marca xinesa ha destacat que "la immensa influència de l'Inter a nivell mundial" farà que Suning sigui "coneguda internacionalment". El president del club italià, per la seva banda, ha destacat que aquesta operació ajudarà a fer créixer "el futbol italià globalment" i que operacions com aquesta demostren que "el futbol ja no té fronteres".

Per part del club italià també ha assistit a la presentació el seu vicepresident, l'exfutbolista Javier Zanetti. L'argentí s'ha mostrat orgullós de representar el club i ha dit que amb el lideratge d'una empresa "competent i molt ambiciosa" l'equip "tornarà a la Champions".

Les empreses xineses entren amb força al futbol europeu

L'operació de compra del club milanès a Itàlia i la recent adquisició de l'Aston Villa a Anglaterra se sumen als dos clubs de la lliga espanyola que en els últims anys han passat a mans xineses. La marca Wanda Group es va apoderar d'un 20% de l'Atlètic de Madrid per 45 milions d'euros, i el grup Rastar, del 45,1% de l'Espanyol per la mateixa quantitat. A més, l'altre club de Milà, l'AC Milà, ja és a l'òrbita de l'empresa Alibaba, un gegant de la venda en línia a la Xina.

stats