BWR
Esports 04/01/2011

L'estret separa el grup en dos, i el 'Virbac-Paprec 3' es manté líder

El Trofeu de la Mediterrània Nord-Sud ja té guanyador, el Virbac-Paprec 3, i els altres dos llocs del podi se'ls han adjudicat el Foncia i l'Estrella Damm, gairebé a l'uníson amb el Mirabaud.

Redacció / Bwr
2 min
Les embarcacions, a la sortida del port de Barcelona.

BarcelonaDarrere d'aquests quatre vaixells s'ha obert un gran buit amb la resta de la flota. El vent ha desaparegut en la zona de l'estret de Gibraltar i el corrent contrari (l'aigua de l'Atlàntic entra a una velocitat d'uns 2 nusos a la Mediterrània) va fer que el Neutrogena i el GAES Centres Auditius perdessin terreny, anant cap enrere.

També l'Estrella Damm està tenint problemes per allunyar-se de l'estret. "Hem hagut de parar tres vegades i fer marxa enrere amb plàstics, una xarxa i, un arbre a la quilla. Ara estem lluitant amb el corrent navegant cap a la Mediterrània a 3 nusos, sense vent o amb 2 nusos de popa", han explicat Alex Pella i Pepe Ribes aquesta matinada.

En canvi, el Mirabaud de Dominique Wavre i Michèle Paret sembla haver posat la directa després d'haver hagut de parar ahir durant 35 minuts a requeriment d'una motora del servei de duana marroquina, i s'han llançat en solitari en persecució dels dos líders. Cal tenir en compte que fa només 36 hores, a l'entrada del mar d'Alborán, la veterana parella franco-suïssa navegava en vuitena posició acostant-se a la costa africana, en la ruta que ha resultat ser la més favorable.

Tot i haver perdut més de 100 milles en aquestes milles 36 hores respecte dels líders per haver triat l'opció contrària al vespre de diumenge, el basc Iker Martínez no sembla haver perdut la moral ni les ganes de lluitar a bord del Mapfre. "A veure si la Mediterrània ens dóna una mica, perquè fins ara només ens treu", ha comentat durant la videoconferència d'aquest matí.

A les imatges s'ha pogut comprovar que el Mapfre semblava tenir una mica més de vent que el Groupe Bel, situat lleugerament més al sud que el vaixell espanyol i aproximadament a la mateixa distància de l'entrada de l'estret de Gibraltar, unes 30 milles.

Per darrere, cal destacar el salt donat pel Fòrum Marítim Català, que a mig matí ocupen la desena posició, davant del Renault ZE, el Central Lechera Asturiana i l'Hugo Boss, que amb el vaixell més pesat de la flota sembla patir en les condicions de vents fluixos d'aquests dies.

stats