MOTOR
Esports 09/09/2012

El McLaren de l'equip alemany Lapidus Racing guanya les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme

Els catalans Joan Vinyes i Pol Rosell han estat els primers catalans en classificar-se: han acabat la cursa en la sisena posició

Ara
2 min
El cotxe campió de les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme / MIQUEL ROVIRA / ROGER SALA / CIRCUIT DE CATALUNYA

MontmelóEl McLaren MP4C-12 GT3 de l'equip alemany Lapidus Racing, que han pilotat l'holandès Klaas Hummel i els britànics Adam Christodoulou, Phil Quaife i Tim Mullen han estat els clars guanyadors amb 640 voltes de la quinzena edició de les 24 Hores de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez, que han conclòs aquest diumenge al migdia al Circuit de Catalunya.

En segona posició han acabat Russian Bears Motorsport 1, estructura russa gestionada tècnicament per Baporo Motorsport que ha comptat amb el pilot espanyol Miguel Toril, els russos Dmitry Samorukov, Boris Rotenberg i Sergey Zlobin i l'italià Maurizio Mediani, alternant-se al volant del Ferrari 458 Italia GT3. En tercera posició ha finalitzat el Porsche 997 Cup dels eslovacs ARC Bratislava, amb els eslovacs Miro i Mato Konôpkas i els holandesos Ivo Breukens, Wolf Nathan i Jaap Van Lagen.

McLaren, Ferrari i Porsche, un trio de marques de gran prestigi en el podi barceloní però amb altres noms no menys mítics que s'han quedat a les portes d'aconseguir-ho, cas del Chevrolet Corvette de l'alemany Bonk Motorsport-Guttroff, del Renault Megane Trophy de l'holandès Las Moras Racing Team 1, del Seat Leon Supercopa de Russian Bears Motorsport 2 o del Mini Cooper S de l'alemany Besaplast Racing Team, classificats entre la posició quarta a setena. El fantàstic i molt variat planter de màquines (un total de 51 van sortir i 39 han aconseguit classificar-se) i de pilots ha configurat una edició extraordinària.

Encara que l'equip guanyador ha acabat amb una gran diferència sobre el segon classificat (4 voltes), en realitat la seva cursa s'ha vist afectada a mitjanit per un problema greu en la vàlvula de descàrrega del turbo que els va fer perdre prop de 20 voltes, tot i que l'eficàcia de l'equip i la competitivitat de la muntura van permetre no només recuperar el temps perdut sinó liderar i guanyar la cursa amb certa folgança.

La representació estatal no ha estat molt nombrosa però en tot cas molt competent. El millor ha estat el cordovès Miguel Toril Boquoi, inclòs en l'equip Russian Bears Motorsport 1 que ha acabat segon. En aquest mateix equip, però al volant d'un Seat Leon Supercopa, han estat Pol Rosell i Joan Vinyes, que han finalitzat aquesta dura cursa en 6a posició absoluta i primera en la categoria A3T juntament amb tres companys russos. Un altre equip destacat és Monlau Competición i el seu Renault Clio Cup III, conduït per José Manuel Alonso, Jaime i Javier Hernández i Cristian Cano, han acabat onzens i segons de la categoria A2, resultat sens dubte excel·lent.

Els altres dos equips de casa classificats han estat RCA Racing i el seu Seat Leon Supercopa pilotat entre d'altres pels espanyols Antonio Escamez, Luis Monzón i Jaime Carbó (13a) i Black MotorSport-Formula GT i el seu Seat Leon 1.9 TDi (21è i primer en D1) pilotat per David Lloret, Fortià Parés, Azor Dueñas, Iván Alba i Jon Eguzkitza. Retirades per a dos dels equips que apuntaven possibilitats i que han ocupat part de l'interès de mitjans i aficionats: Sunred, que amb Fernando i Ferran Monje-Pepe i Jordi Oriola (Seat Leon Supercopa) es retiraven a l'hora 19 amb el cotxe bastant danyat, i Milan Competición amb Francesc Gutiérrez-Jordi Codony-Santi Navarro-Laia Sanz-Thomas Verheyde (Renault Clio Cup III) per problemes d'injecció en l'hora 21.

stats