MOTOR

Vicenç Aguilera, president del Circuit: "No m'imagino Barcelona sense la Fórmula 1"

El traçat català, optimista amb la renovació, després d'haver prorrogat un any el contracte

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha celebrat aquest dijous al migdia el tradicional dinar de Nadal amb la premsa i els seus gestors han aprofitat per valorar l'últim any i per explicar com van les negociacions per a la renovació del Gran Premi de Fórmula 1. Després que aquest any s'aconseguís guanyar temps amb una pròrroga per un any del contracte, els gestors del traçat català treballen per aconseguir que la F1 segueixi a Montmeló per, com a mínim, tres, quatre o cinc anys. "Tenim bastant temps, no hi ha una situació d'estrès i anem fent les coses a poc a poc", ha dit Vicenç Aguilera, president del consorci del Circuit de Barcelona-Catalunya. Aguilera ha explicat que no tenen una data límit per signar la renovació: "L'any passat, el contracte el vam signar el 23 d'agost, quan en teoria el temps s'acabava a finals de juliol. A la vida tot té unes certes toleràncies. Si em posen en la mateixa tessitura, hauríem de tenir una decisió com a mínim als voltants del Gran Premi o al mes de juny, però no tenim una data límit concreta. Entre el juny i el juliol ho hauríem de tenir tot tancat". A més, ha explicat que ho tenen "tot obert" pel que fa als terminis del contracte: "Poden ser tres, quatre o cinc. Depèn de molts factors que tenim sobre la taula".

Aguilera ha deixat clar que no es planteja un escenari sense la F1 i ha avisat: "Si perdem la F1 a Barcelona, a part de l'impacte en relació amb el territori, la comunicació i la imatge, és evident que la vàlua de la pista per a la gent que ve a entrenar, a córrer, a fer tandes... baixa. L'actiu perd valor. I, per tant, és possible que t'obligui a abaixar preus o a fer unes coses que no ens agradarien. Si jugues la Champions ets un referent mundial, si no, passes a ser de Segona Divisió".

Predisposició del Govern

Sobre la posició de la Generalitat de Catalunya, Aguilera ha dit que "la predisposició, la voluntat del Govern hi és, ara el que cal és que això es faci realitat", i ha indicat que el fet de signar la renovació "no depèn directament d'una aprovació de pressupostos de la Generalitat". "Hem sobreviscut al 2019, així que el pressupost del 2020 no ens afecta de cara a una possible renovació per al 2021, 2022, 2023 o 2024, però segur que ajuda".

Després que s'anunciés que, amb el pla estratègic que han posat en marxa, es treballava en diversos escenaris, com ara crear un consorci nou per a la Fórmula 1 en què hi hagués el sector privat i l'Estat. "Hem fet un pla estratègic del Circuit i hi estem treballant, i considerem més de dos escenaris. Hi ha escenaris amb més participació privada, d'altres amb més participació pública... pensant en organitzacions que no hi són avui... Tenim uns plantejaments que són molt variables i, com que no tenim res en ferm, no sabem qui jugarà aquesta partida. Estem buscant quins són els jugadors", ha apuntat Aguilera, que sobre l'acord amb l'Ajuntament de Barcelona que ha acabat aquest 2019 ha indicat que és "optimista" per seguir-hi col·laborant. "L'impacte de la F1 a Barcelona és molt important, com també ho és a Catalunya, i de cap manera podem donar per perdut aquest acord. No m'imagino Barcelona sense la Fórmula 1", ha dit, i ha assegurat que no es plantegen canviar el nom del traçat: "Comercialment, ens interessa més mantenir el nom de Barcelona-Catalunya. Personalment, crec que podrem arribar a un acord amb l'Ajuntament, en això estem treballant". Sobre el fet que l'Estat espanyol pugui donar un cop de mà, el president del consorci del Circuit de Barcelona-Catalunya ha comentat que primer ha d'haver-hi un interlocutor: "És el Gran Premi d'Espanya i, per tant, tenim opcions que ens donin un cop de mà", ha sentenciat.

No a les rotacions

En els darrers temps han sonat noms d'altres traçats espanyols per quedar-se amb el Gran Premi de F1. Un ha estat el de Jerez, que en el passat ja va acollir la cursa. "Tenim 21 competidors, tants com països que acullen un Gran Premi. I d'altres que volen entrar en el Mundial. De l'Estat espanyol, l'únic que ha mogut fitxa ha estat Jerez, però no estem preocupats per aquest tema", ha explicat Aguilera. De fet, com ja va passar fa uns anys quan València va voler fer rotació amb Montmeló, des del traçat català no es plantegen fer rotacions "en cap escenari". "Ni en els cotxes ni en les motos. En les motos el Circuit té contracte fins al 2020 i el 2021. No som una comunitat de cinc circuits, és un contracte bilateral entre nosaltres i Dorna. Keep calm!", ha indicat Aguilera sobre el fet que Dorna, l'empresa que gestiona el Mundial de MotoGP, ha anunciat que en els pròxims anys caldrà replantejar-se el fet que hi hagi tantes curses a la península Ibèrica.