DAKAR 2011
Esports 15/12/2010

Marc Coma: "Li tinc respecte a tot, però por de res"

El bicampió del Dakar tindrà Joan Pedrero com a motxiller després que Jordi Viladoms, el seu ajudant els últims cinc anys, hagi decidit competir pel seu compte

Redacció
2 min
Marc Coma, en l'edició del 2010 del Dakar. REPSOLMEDIA

BarcelonaEl pilot barceloní Marc Coma, doble vencedor en el Dakar, ha dit avui que en la carrera de resistència més dura del món "no se sap si qui marca el límit és la pròpia prova o som els pilots, però encara que jo li tinc respecte a tot, no tinc por de res."

Dues vegades guanyador del Dakar, en les edicions del 2006 i 2009, Coma estrenarà patrocinador amb l'empresa MRW. El pilot barceloní de 34 anys, també quatre vegades campió del món de raids, tindrà Joan Pedrero com a motxiler (pilot de suport) després que Jordi Viladoms, el seu escuder els últims cinc anys, hagi decidit competir pel seu compte.

L'italià Giovanni Sala serà el director de l'equip de Marc Coma per al Dakar 2011. Sala ja va ser company seu en tres edicions del Dakar, entre elles la del 2006, data en la qual el pilot de KTM va aconseguir el seu primer títol en aquesta competició. Coma ha dit que aquests últims dies "són els més durs perquè cal comprovar que tot estigui a punt. Passaré el Nadal amb la família i després ja viatjaré cap a l'Argentina".

Després d'aconseguir el seu quart títol mundial de Raids, ha reconegut que va ser un any de bones sensacions i que poder comptar amb un nou patrocinador per al Dakar li genera millors expectatives. "No competiré sota cap pressió perquè aquesta se la posa un mateix. Potser el que més noti sigui el canvi de cilindrada. He competit en el Mundial amb la moto de 690 cc i he estat preparant la de 450 cc per al Dakar. Haurem fet uns 50.000 quilòmetres, més que mai fins ara", ha comentat.

Sobre la nova moto considera que és "fiable, però li faltava potència. Hem mantingut la fiabilitat, aconseguint que sigui una mica més ràpida. El fet de competir amb motos de 450 cc ha portat més marques a la competició i s'obre un ampli ventall de possibilitats per a tots perquè hi haurà molta més competència". "Hi haurà més pilots i les diferències seran mínimes. Crec que seran els petits detalls els que decidiran la carrera. Cada any ens compliquen més la navegació i cal tenir molt en compte l'altitud", ha afegit el pilot d'Avià.

El canvi de company d'equip, després de cinc anys al costat de Jordi Viladoms, no és problema per a Marc perquè "Jordi ha decidit seguir el seu propi camí i Joan aporta experiència en la part tècnica i un gran suport humà".

El 9 de gener de 2010, va ser sancionat perquè els organitzadors van detectar un canvi de pneumàtic de forma controvertida durant el Dakar, per la qual cosa va ser penalitzat amb 6 hores i va quedar sense opcions de revalidar el títol de 2009. Coma considera que allò no és "cap espina clavada", pel que creu "que no se li ha de donar més voltes. Vam analitzar el que va passar i ara només cal mirar cap endavant i estic molt motivat perquè amb tot allò que va passar m'ha estat fàcil entrenar molt dur per arribar en plena forma al Dakar".

stats