DAKAR 2015

Laia Sanz: "La gent diu que si l'any passat amb una moto no oficial vaig acabar 16a, aquest any toca fer un top10"

La pilot de Corbera de Llobregat ha entrat a la roda de premsa amb la moto amb la que participarà en aquesta edició del ral·li

Laia Sanz ha parlat aquest dimecres al matí sobre com afronta el Dakar 2015. "Estic molt contenta. Aquest any tinc una molt bona moto, millor que la de l'any passat, he fet un pas endavant i ara falta retornar la confiança amb un resultat", ha dit la de Corbera de Llobregat, que participa per primer cop amb l'equip oficial d'Honda.

"Hem de ser realistes. L'any passat va ser un Dakar gairebé perfecte. La gent posa pressió i diu que si l'any passat amb una moto no oficial vaig fer 16a, aquest any toca fer un top10. Espero fer el mateix que l'any passat i anar de menys a més. Si començo amb moltes ganes serà complicat, aixi que hem d'anar pas a pas", ha dit la catalana, que sobre la moto ha dit que "és millor que la de l'any passat" i que té "bon 'feeling'" amb ella. De fet, el responsable de KH-7, Josep Maria Lloreda, ha fet esclatar a riure la pilot quan li ha demanat que acabi entre els deu primers. "Jo també voldria, però ja veurem! Sense pressió, sense pressió", ha dit somrient Sanz.

Sobre el fet de deixar el trial per centrar-se en l'enduro i en la preparació del Dakar, Laia Sanz ha dit que "va ser una decisió que no va ser fàcil, ja que feia trial des que tenia 4 anys i m'ha permès estar on estic ara. Clar que trobo a faltar la moto de trial, però crec que va ser una decisió intel·ligent", ha apuntat.

Això li ha permès poder preparar millor el Dakar. "La gent abans de fer un Dakar fa ral·lis i molts quilòmetres i jo anava de Dakar en Dakar, llegint els 'road-books' de Dakar en Dakar. Ara he pogut entrenar i això m'ajudarà moltíssim. Tindré més confiança pel que fa a la navegació, així que tot té bona pinta. Els primers dies aniré més rodada amb la navegació i amb la moto perquè porto tot l'any amb ella. Crec que la segona setmana serà la dura, però que els primers tres dies serà molt important no cometre errades. No hem de córrer massa per evitar fer errades, la cursa et posa al teu lloc", ha indicat. De fet, sobre la duresa del ral·li, ha explicat que en conjunt, aquest any la cursa serà més complicada que la de l'any passat: "Dues etapes marató, en la segona setmana, i molt juntes. Crec que no hi haurà cap dia tan difícil com l'any passat, però que en conjunt serà molt més difícil ja que no tindrem tant descans".

Les etapes en altura preocupen els pilots. Aquest any n'hi haurà quatre: "El tema de l'altura serà molt dur. Faig bici i esquí de muntanya, però el tema de l'altura és complicat. Cal arribar-hi com més preparada millor, però mai se sap. L'any passat recordo que tenia son i que em costava una mica més respirar, però res més", ha explicat.

Laia Sanz ha arribat a la roda de premsa en moto, després de passejar-se pels carrers de Barcelona fins arribar al Convent dels Àngels, on s'ha fet la roda de premsa. "Fa una mica de vergonya passejar per Barcelona amb aquesta pinta. Tothom es gira... i fins i tot he trobat algun 'picat' en algun semàfor", ha dit rient.