MOTOR - MUNDIAL DE MOTOGP
Esports 05/05/2017

Lorenzo celebra a Jerez, el seu circuit talismà, mitja vida al Mundial

Dijous va celebrar el seu 30è aniversari i 15 anys des que va debutar al Campionat del Món amb una Derbi

Nuria García
3 min

BarcelonaJorge Lorenzo va celebrar aquest dijous, al circuit de Jerez, el seu 30è aniversari. Ho va fer just en el mateix escenari en què, 15 anys abans, l'havia vist debutar. L'any 2002, el traçat andalús veia com un noiet mallorquí de 15 anys amb molta confiança en ell mateix havia d'esperar a dissabte per pujar a la moto i sortir per primer cop a la pista. Dissabte era just el dia que feia els 15 anys, llavors l'edat límit per poder debutar. Després d'haver-se perdut les dues primeres curses de la temporada i la jornada de divendres d'entrenaments lliures, Jorge Lorenzo pujava a la Derbi amb la intenció de menjar-se el món. Aquell dissabte es va convertir en el debutant més jove de la història del Mundial de motociclisme i, de fet, si no canvia la normativa, ningú el podrà superar, ja que ara el reglament diu que fins que el pilot no té 16 anys no pot debutar.

"El més important és que el Jorge no tingui cap pressió durant aquesta temporada perquè el seu principal objectiu ha de ser el d'acumular experiència i quilòmetres per seguir formant-se com a pilot", deia Giampiero Sacchi, director de l'equip que va fer debutar Lorenzo, i hi afegia: "Cal tenir en compte que quan el Jorge surti a la pista, s'enfrontarà a pilots més experts que ell i que tots portaran dos Grans Premis a l'esquena. Per això cal que estigui tan tranquil com pugui". Era la seva manera de protegir la seva aposta. "Ha estat el dia més feliç de la meva vida", reconeixia el pilot, just després de baixar de la moto, mentre es defensava dels que el veien massa jove per pujar a la moto i lluitar a la pista. "Als 2 anys vaig començar a anar amb bici i als 3 el meu pare em va fabricar una moto i vaig començar a entrenar. Això de la velocitat a què competiu cal mirar-ho segons l'experiència de cada pilot i no per l'edat. Fa 11 anys que corro, tinc més experiència que altres pilots que són més grans que jo", deia a la televisió pública madrilenya.

Segurament, aquell va ser un dels aniversaris que més recorda. I, a sobre, la coincidència va voler que fos a Jerez, un traçat amb el qual l'uneix una relació especial, potser el traçat més 'Lorenzo's Land' de tots els que integren el Campionat del Món. Allà, a banda de la ja tradicional clavada de la bandera del seu club de fans, quan hi guanya, també es tira al llac. La tradició és la tradició.

Aquest any, per tirar-se al llac, ho tindrà una mica més complicat. Necessitarà un cop de sort… i alguna cosa més. El pas a Ducati se li està fent feixuc. "Si hagués volgut estar còmode, seguiria a Yamaha", reconeixia no fa gaire en una entrevista a 'Marca', i deixava clar que no es penedeix del canvi d'equip que havia fet aquest hivern. "Jerez és un dels meus circuits favorits. Hi he aconseguit algunes victòries i hi tinc molt bons records, com el meu debut. També és veritat, però, que no és el millor circuit per a Ducati", avisa. Després de tres curses que ell diu que "han estat complicades", el Mundial arriba a Europa, on espera que la marca italiana pugui fer un salt qualitatiu endavant.

De Jerez, Lorenzo i Ducati en tenen les dades que van arreplegar quan van fer el test privat al març, i amb aquests números hi han estat treballant des que van deixar Austin. L'objectiu no és altre que seguir "evolucionant la moto" i "intentar ser tan competitius com puguem". Més madur i relaxat, Lorenzo entra a la trentena barallant-se amb una moto, la Ducati, amb la qual té ganes de triomfar.

stats