MOTOGP

Marc Márquez torna a brillar a Sachsenring, on suma la desena 'pole' consecutiva

El de Cervera bat el rècord de la pista, que tenia ell mateix des de la temporada passada

Marc Márquez va néixer a Cervera, però Sachsenring és com si fos casa seva. S'hi troba com peix a l'aigua, al traçat alemany, on els pilots de MotoGP corren en el sentit contrari a les agulles del rellotge. I a ell això li encanta. Tant, que aquest dissabte ha sumat la desena 'pole position' consecutiva: ningú ha fet el millor temps en els entrenaments oficials de la categoria on ell estigués corrent en cada moment des del 2010.

La lluita per la 'pole' ha sigut espectacular: Marc Márquez ha sortit a la Q2 disposat a aconseguir ràpidament el millor temps. Ho ha fet i ha rebaixat de seguida el rècord que ell tenia des de la temporada passada, amb 1:20.215. Però no n'ha tingut prou, perquè el jove Fabio Quartararo, que durant els entrenaments lliures del matí ha caigut i tenia una subluxació a l'espatlla, l'ha collat de valent. Després del primer intent de Márquez, Quartararo s'ha situat segon, amb 1:20.453. I en la següent volta ha rebaixat encara una mica més el temps: 1:20.400.

Márquez, que era a boxs per fer el tercer i últim canvi de moto (i de neumàtics), ha sortit a correcuita a pista. "He decidit la mateixa estratègia que l'any passat", ha reconegut el català. Però sabent que el jove francès millorava gir a gir, ell volia defensar el seu territori i ha rebaixat encara més el temps en l'últim sospir: 1:20.195, el millor temps aconseguit mai al traçat alemany a MotoGP. "Com l'any passat, ha sigut igual, per mil·lèsimes. Amb l'últim neumàtic no estava gaire còmode, i més perquè les Yamaha estan anant molt ràpid", ha dit Márquez, que també ha destacat que les Ducati estan lluny.

De fet, Andrea Dovizioso s'ha quedat a la Q1 i arrencarà 13è, mentre que Petrucci, que primer s'ha queixat que Joan Mir el molestava a la pista i més tard ha caigut, sortirà just per davant del seu company a Ducati, 12è.

Qui tancarà la primera fila de la graella és Maverick Viñales. El de Roses també ha estat lluitant pel millor temps, però ha tingut un ensurt en el seu últim intent i s'ha hagut de conformar amb el tercer lloc. Rins ha sigut quart i obrirà la segona fila de la graella, amb Miller i Crutchlow. La tercera fila serà per a Morbidelli, Pol Espargaró i Mir, i la quarta l'ocuparan Nakagami, Valentino Rossi (que ha caigut al final de la Q1 i després ha sortit poc a pista, ja que es queixava de la maneta del fre) i Petrucci.

Àlex Márquez, de la Q1 a la 'pole'

Àlex Márquez no havia fet els deures durant les sessions lliures d'entrenaments i ha hagut d'esforçar-se per passar a la Q2. Ho ha fet després de passar amb el segon millor temps. Però el cerverí encara ha anat més enllà, ja que ha aconseguit la primera 'pole' de la temporada. Venint de la Q1, el català ha aprofitat en l'últim intent el rebuf de Jorge Navarro (abans que caigués a l'entrada a meta) per esgarrapar unes mil·lèsimes al crono.

Segon ha acabat Luca Marini, que ha sumat la seva primera fila de la graella, també venint des de la Q1. Schrötter ha acabat tercer i completarà la primera fila. A la segona hi haurà Di Giannantonio, Augusto Fernández i Iker Lecuona. Xavi Vierge ha acabat vuitè.

'Pole' japonesa a Moto3

A Moto3 ha passat una cosa que des del 2003 no es veia: que el 'poleman' de la categoria fos japonès. Ho ha aconseguit Ayumu Sasaki, que ha sumat la seva primera 'pole' al Mundial. I ho ha fet en l'últim intent superant el temps de Marcos Ramírez que, tot i estar liderant durant molta estona la taula dels temps, ha acabat tercer. Entre els dos s'ha colat Kaito Toba, un altre dels japonesos de la categoria.

A la Q1, diversos pilots han patit per classificar-se per a la següent ronda dels entrenaments oficials. Alguns equips han comès l'error d'esperar massa a treure els pilots a la pista, i això ha fet que els corredors només tinguessin un intent al final per fer la volta ràpida. És el cas d'Arón Canet: el líder del Mundial arrencarà  22è aquest diumenge. Tony Arbolino, el guanyador de l'última cursa, a Assen, serà 19è.

Més continguts de