Fórmula 1
Esports 07/07/2013

Sebastian Vettel guanya a casa en una cursa esbojarrada a Nürburgring

L'alemany torna a ampliar l'avantatge al capdavant del Mundial. Räikkönen i Grosjean han completat el podi al Gran Premi d'Alemanya

Martí Molina
3 min
Sebastian Vettel, al Gran Premi d'Alemanya

BarcelonaSebastian Vettel s'ha retrobat amb la victòria al Gran Premi de casa seva. El pilot alemany de Red Bull s'ha imposat a Nürburgring en una cursa esbojarrada, amb dos incidents de consideració –tot i que sense ferits greus–, amb l'entrada del cotxe de seguretat i amb canvis constants a la classificació. Tot plegat perquè Vettel acabés imposant-se 'in extremis', per la pressió de Räikkönen, que ha intentat superar-lo fins a l'últim gir. El tercer classificat ha estat finalment Grosjean, que també s'ha pogut defensar a l'última volta dels atacs d'Alonso.

No hi han hagut problemes a la sortida i els cotes han girat sense problemes. Hamilton no ha fet una bona arrancada i s'ha vist superat pels dos Red Bull, que han liderat la prova fins al primer canvi de rodes. Els Ferrari, de la seva banda, sortien amb gomes dures i han tingut problemes per aguantar el ritme de cursa al principi, tot i que esperaven que els altres pilots –amb pneumàtics tous– s'aturessin abans del que ho han fet per poder-ne treure més profit. L'únic problema l'ha tingut Felipe Massa, que ha quedat fora de cursa a la volta quatre per un problema elèctric amb el seu Ferrari.

Dos incidents

Ha estat una cursa marcada pels incidents de Webber i Bianchi, tots dos igual d'espectaculars. Primer ha tingut problemes el pilot australià en el 'pit lane', quan ha entrat a fer el primer canvi de rodes. Els mecànics de Webber han tingut problemes per collar-li la roda dreta del darrera i quan ha volgut tornar a pista aquesta ha sortit disparada i ha impactat amb un càmera de televisió. Sortosament, sense ferides de consideració.

El de Bianchi s'ha produït després de trencar el motor. El pilot ha deixat el cotxe a un costat de la pista, però en aquell punt feia una mica de pujada i el cotxe ha començat a anar enrere, creuant la pista –sense el pilot, que ja havia sortit– i obligant el cotxe de seguretat a sortir a la pista.

Aquesta segona situació ha produït un reagrupament dels cotxes i un canvi de rodes urgent per part de la majoria d'equips. El 'safety' ha marxat just quan començava la volta 30 –just l'equador de la prova–, i la segona part de la cursa ha destacat per un canvi d'estratègia de tots els equips. Ha començat un petit GP de només 30 girs.

Una nova cursa

Vettel s'ha mantingut primer, seguit de prop de Grosjean, Räikkönen i Alonso. Aquests quatre pilots han estat els que han acabat disputant-se el triomf, si bé en les últimes voltes només l'alemany i el finlandès han tingut opcions reals. Amb trenta voltes per endavant els pilots sabien que els calia un canvi de pneumàtics per fer. Tots tenien lliure elecció excepte Alonso, que estava obligat a fer servir els pneumàtics tous –encara no els havia calçat–.

Grosjean (volta 41) i Vettel (42) han estat els primers a fer-ho, i han posat els pneumàtics durs per acabar la prova. Räikkönen i Alonso, en canvi, ho han fet al a volta 50 i han posat els tous.

Vettel continuava líder, seguit de Grosjean, però Räikkönen tenia millor ritme –gomes amb millor adherència– i de seguida ha superat el seu company d'equip. El finlandès ha collat l'alemany fins al final, però Vettel ha sabut mantenir la primera posició tot i que el seu rival s'hi ha acostat perillosament.

De la seva banda, Alonso també s'ha acostat a Grosjean –llavors tercer– i ha semblat que tenia opcions de superar-lo. Però no ha estat així. A falta de dos girs era a menys d'un segon, però ha perdut gas sobtadament i ha acabat creuant la meta a quatre segons del francès. Immediatament després, Alonso ha aturat el motor i no ha completat la volta d'honor. "M'han dit que aturés el cotxe i ho he fet", s'ha excusat l'asturià, que podria ser sancionat si els comissaris observen que duu menys gasolina del que marca la normativa.

stats