FÓRMULA 1
Esports 27/08/2017

La set de victòria de Lewis Hamilton

L'anglès s'imposa a Spa amb una exhibició de pilotatge i se situa a només set punts de Sebastian Vettel

Martí Molina
3 min
Sebastian Vettel i Lewis Hamilton, durant el GP de Bèlgica

BarcelonaLewis Hamilton sortia del monoplaça i feia anar el puny endavant. Semblava més ràbia que eufòria. Després s'abraçava a l'equip. Ja al podi, es deixava anar i, ara sí, celebrava el triomf a Spa com Déu mana. Una victòria que li permet retallar distàncies al Mundial i situar-se a només set punts del líder Sebastian Vettel. La Fórmula 1 està encesa.

El pilot anglès de Mercedes ha aconseguit la victòria en una cursa en què sempre ha estat líder –excepte en el moment efímer del primer canvi de pneumàtics– però que li ha costat molt de guanyar. El binomi que forma amb el seu monoplaça Mercedes no sempre es perfecte i a Bèlgica ha estat vorejant el precipici. Hi ha victòries que només s'entenen pel cotxe. Aquesta s'ha d'entendre pel pilot.

El mèrit de Hamilton

Hamilton ha lluitat contra molts elements. El primer, la sortida, aguantant amb destresa la primera posició i agafant una mica d'avantatge respecte del Ferrari de Vettel, el seu màxim rival. Ha sortit victoriós del canvi de neumàtics i semblava que controlava la cursa. Fins a l'entrada del 'safety', en l'últim terç de cursa. Ha resultat que a Hamilton ja no li quedaven gomes supertoves i que Vettel, en canvi, sí que disposava d'aquest compost. Quan se n'ha anat el cotxe de seguretat, s'ha viscut la segona gran batalla, guanyada un altre cop de forma magistral per un Hamilton que no només ha conduït sense errors, sinó que també ha estat capaç de mantenir Vettel a més d'un segon de distància i impedir que l'alemany pogués utilitzar el DRS. Les últimes 11 voltes han estat dignes d'un clar aspirant al títol.

Per arribar fins aquí, però, s'han hagut de viure moltes coses a Spa. La primera, la sortida, sempre arriscada en el revolt tancat de dretes i que s'ha resolt sense incidents. El millor pilot, Alonso, capaç de guanyar quatre posicions d'una tacada. En un circuit de motor com el de Bèlgica, però, el seu McLaren ha evidenciat que precisament la potència és el punt més dèbil del seu monoplaça. Al primer sector perdia més d'un segon i veia com els rivals el passaven sense despentinar-se. L'asturià, tip d'un cotxe tan decebedor, ha acabat perdent els nervis i engegant a pastar fang el seu equip. "No vull que em digueu res més en tota la cursa", ha etzibat. Al final ha hagut d'abandonar, segons ha dit, per problemes mecànics. Després, dutxat i més tranquil, ha demanat disculpes pel seu comportament.

Eau Rouge, la raó de ser de Spa

El traçat de Spa és conegut per ser un circuit ràpid i per tenir una de les xicanes més espectaculars de tot el campionat, la zona de l'Eau Rouge. El canvi de reglament i la modificació dels monoplaces ha permès que, contràriament al que passava altres anys, aquesta zona es pugui fer amb el gas a fons. Això ha provocat nombrosos avançaments al final de recta, on s'agafen velocitats que superen els 320 km/h. Molts més dels que era habitual.

Ha estat en aquest punt que Verstappen ha hagut d'abandonar, per problemes de motor. I on Räikkönen, que no ha fet cas de la doble bandera groga perquè l'holandès tenia el cotxe avariat en un lateral, ha rebut una penalització de 10 segons.

També a la zona de l'Eau Rouge, just abans de la xicana, s'ha viscut un fet determinant, com ha estat la batalla entre els dos pilots de Force India. Sergio Pérez ha deixat sense espai el seu company Esteban Ocon i s'han acabat tocant tots dos. Com a resultat d'això, a Ocon se li ha trencat el bigoti i Pérez ha punxat. La pista ha quedat plena de brutícia i els comissaris han hagut de fer entrar el 'safety'.

Els pilots han fet els canvis de neumàtics ràpidament i els que disposaven de gomes ultratoves, com Vettel, han jugat l'última carta per guanyar posicions. En realitat, a qui li ha sortit més bé la jugada ha estat a Ricciardo (Red Bull), que en la 'segona sortida' ha avançat Räikkönen i Bottas de cop i ha escalat fins a la tercera posició, amb la qual ha completat el podi. Mentrestant Carlos Sainz, perjudicat també perquè el seu Toro Rosso no s'adapta gaire a les necessitats de Spa, ha pogut guanyar dos llocs i acabar la cursa en la zona de punts.

La Fórmula 1 no s'atura i, després de les vacances, el pròxim Gran Premi serà diumenge que ve, 3 de setembre, a Itàlia. Un altre traçat 'de motor'.

stats