RAL·LIS
Esports 13/07/2012

La penúltima lliçó d'Isidre Esteve

àlex Gozalbo
2 min

BARCELONAMentre participava al Ral·li d'Almeria de l'any 2007, Isidre Esteve es va fracturar dues vèrtebres i va quedar paraplègic. Un parell d'anys més tard el pilot va reaparèixer, però el cos se li va omplir de nafres i ferides. "Pensava que amb una reparació de xapa i pintura en tindria prou, que tot era qüestió de passar quatre mesos a l'hospital, però vaig trigar gairebé dos anys a recuperar-me", recorda Esteve, que des de llavors va buscar la fórmula per tornar a competir.

El pilot ha trobat la solució i del 20 al 22 de juliol participarà a la Baja Aragón. "Feia gairebé tres anys que estava apartat de la competició, però gràcies a un coixí intel·ligent ara puc tornar-hi", diu. Aquest sistema, que fins ara tan sols ha estat provat en entrenaments, li evitarà l'aparició d'úlceres.

"Primer cal recuperar sensacions de competició, veure que el coixí funciona i ens aporta el benefici que busquem. Si això va bé, ja ens marcarem reptes més importants i decidirem quin és el següent pas", explica Isidre Esteve, que no s'oblida del Dakar: "M'agradaria tornar-hi, però això queda lluny. L'objectiu és que el coixí funcioni bé. Si funciona, estic completament segur que ens ho plantejarem", opina.

"És un moment increïble, perquè quan vaig patir l'accident vaig pensar que tot s'acabava. La gent del meu entorn m'ha ajudat a arribar on jo no podia. Somiar és molt important i vull demostrar que les coses poden ser com abans", explica Isidre Esteve, que ha confiat en Chema Villalobos com a copilot.

"Aquest cotxe ens permet fer coses que no pensàvem", reconeix el pilot d'Oliana. "La clau és pensar: i ara què farem? No aturar-se mai. Poses el telenotícies i tot sembla dolent, però al món passen moltes coses bones i s'han de defensar", recorda Esteve.

Llista de coses possibles

Isidre Esteve és conscient de la influència que el seu exemple pot tenir en altres persones que necessiten la cadira de rodes per moure's: "Tens dues opcions: aturar-te i escriure una llista amb les coses que no pots fer o fer el mateix amb les que sí que són possibles i lluitar per aconseguir-les".

"Molta gent es posa una meta equivocada, com guanyar diners o aconseguir un ascens a la feina. Jo prefereixo intentar ser feliç i lluitar al màxim per aconseguir les coses que m'ajuden a ser-ho", assegura Isidre Esteve, que presumeix de la relació entre el pes i la potència o l'acceleració que presenta el seu nou buggy, un Polaris RZR XT900 que porta l'accelerador i el fre al volant. "Aquest és el món al qual pertanyo i estic molt satisfet de poder tornar a formar-ne part".

stats