FÓRMULA 1
Esports 03/07/2016

Rosberg fa massa el viu i regala la victòria a Hamilton

L'alemany provoca un accident amb el seu company d'equip, destrossa el bigoti del seu Mercedes i acaba quart

Martí Molina
4 min
Hamilton celebra el triomf al GP d'Àustria

BarcelonaSer ambiciós és bo, però tot té un límit. I aquest diumenge, a Àustria, Nico Rosberg ha creuat la línia vermella. El pilot alemany de Mercedes ha estat massa agressiu quan volia defensar la primera posició a l'última volta i ha provocat un accident amb el seu company d'equip. El resultat, victòria per a Hamilton i quarta posició per a Rosberg, que ha trinxat el bigoti del seu monoplaça i s'ha vist superat per Verstappen i Räikkönen, els pilots que han acabat pujant al podi.

Ha estat de justícia poètica, la pena per voler ser massa espavilat i jugar al límit del reglament. A l'última volta, quan Rosberg era primer i Hamilton segon a molt poca distància, tots dos han apurat la frenada al revolt número 2. Per uns instants, Hamilton ha superat el seu company i llavors Rosberg, per evitar que passés, ha tancat la traçada al seu company, i això ha bloquejat la corba i provocat el xoc.

Els dos pilots han tornat a la pista, amb Rosberg primer però amb l'aleró davanter –on hi ha hagut l'impacte– tocat. No han passat gaires segons fins que s'ha acabat de trencar del tot. Sense aquest element aerodinàmic el Mercedes s'ha tornat ingovernable. Hamilton l'ha passat de seguida i tant Verstappen com Räikkönen, que estaven a uns 10 segons, també l'han pogut avançar. Un final molt decebedor per a un pilot que, fins aleshores, havia fet una cursa impecable a Àustria.

Amb tots els al·licients

La cursa prometia ser entretinguda i ha tingut tots els al·licients possibles. Avançaments, emoció fins al final, incertesa, pilotatge al límit i accidents –per sort, cap de greu–. Fins i tot, ha tingut pluja, tot i que només quatre gotes que no han alterat la prova.

Després del reguitzell de sancions i penalitzacions, Hamilton sortia primer i ha pogut mantenir la posició de privilegi al primer revolt. El segon lloc ha estat, inicialment, per un Jenson Button (McLaren) que es va beneficiar de la pluja dels entrenaments per ser a les posicions capdavanteres. El campió del 2009 ha aguantat amb dents i ungles i ha creuat la línia de meta amb una meritòria sisena posició, molt més endavant del que li tocaria tenint en compte el cotxe que pilota. També ha estat molt destacada la desena posició de Pascal Wehrlein, que ha situat el seu Manor en la zona de punts i ha sumat els primers punts de l'equip d'aquesta temporada.

Al Ferrari de Vettel li ha explotat la roda posterior dreta a Àustria

Després d'uns girs inicials de tempteig, que els pilots han utilitzat per agafar el pols al circuit, han començat els canvis de pneumàtics i els intercanvis de posició. Rosberg sortia setè, ja que havia perdut cinc places per canviar la caixa de canvis, ha apostat per una estratègia més agressiva i ha estat dels primers a visitar els boxs. L'aposta li ha sortit bé, a l'alemany, que ha anat guanyant posicions fins a situar-se primer, beneficiat perquè Hamilton ha esperat massa a entrar. A més a més, l'anglès ha tingut problemes en el canvi de rodes i ha perdut uns segons addicionals.

Vettel liderava la carrera i era la principal amenaça per als Mercedes. Però el quatre cops campió ha tingut la desgràcia de veure com li explotava el pneumàtic a la recta de meta i havia d'abandonar. L'acció ha provocat que entrés el cotxe de seguretat i es reagrupés la cursa, que ha tornat a començar amb Rosberg com a líder i Hamilton enganxat al seu darrere. A falta de mitja carrera, quedava clar que el triomf seria cosa dels pilots de Mercedes i que probablement el guanyador es decidiria en l'última aturada per canviar les rodes.

Evolució de les posicions al GP d'Àustria

Mentrestant seguien les garrotades per entrar als punts. El cotxe de seguretat ha permès reagrupar els cotxes i formar un grup de sis monoplaces que lluitaven per la sisena posició. L'accident de Sergio Pérez i els abandonaments de Massa, Hulkenberg i Alonso han reduït aquest pilot i afavorit que Button acabés sisè, que Sainz sumés dos punts (vuitè) i que Wehrlein s'estrenés (desè) al Mundial.

La maniobra final

Quan només quedaven quinze voltes, els Mercedes han fet l'última aturada al box. Primer ha entrat Hamilton –que, novament, ha tingut petits problemes mecànics– i després ha entrat Rosberg. Tots dos portaven compostos diferents i havien d'avançar Verstappen, que, arran de la maniobra, ocupava provisionalment el liderat.

Rosberg, amb gomes ultratoves, no ha tingut problema per superar el pilot de Red Bull i situar-se líder. En canvi, ha costat una mica més a Hamilton, que amb el compost tou l'ha avançat dues voltes després. Quedaven vuit girs i la diferència entre els dos companys de Mercedes era d'un parell de segons. Al final, però, Hamilton ha tingut els pneumàtics amb millors condicions i ha eixugat la distància fins a emparellar-s'hi al començament de l'última volta. El desenllaç ha estat l'accident.

Amb aquest triomf, Hamilton torna a retallar distàncies al Mundial, que segueix encapçalant Rosberg amb 153 punts, onze més que el seu company (142). El tercer lloc és per a Vettel, despenjat després del zero d'Àustria amb 96 punts, exactament els mateixos que el seu company de Ferrari Kimi Räikkönen.

stats