Esports 02/05/2019

Una setmana que defineix tota una temporada

Els tres últims empats han vingut després que l’Espanyol obrís la llauna

Roger Requena
3 min
Adrià Pedrosa, de l’Espanyol, i Aïssa Mandi, del Betis, lluitant per la pilota durant l’enfrontament d’ahir al Benito Villamarín.

BarcelonaLa setmana passada l’Espanyol va resumir en tres partits tota una temporada. Contra el Llevant, el Celta i el Betis, el conjunt de Rubi va demostrar que és un obrellaunes de primera, però alhora un equip al qual tremolen els peus quan es veu amb un mínim avantatge i no sap com gestionar-lo. El que va passar en aquests tres duels s’ha repetit en nombroses ocasions al llarg del curs (en fins a 12 ocasions ha desaprofitat un avantatge a la Lliga), especialment a domicili, que és on l’Espanyol de Rubi ha patit més, independentment del marcador que acumulés.

En el global de la temporada, els blanc-i-blaus han obert la llauna en 21 de les 35 jornades disputades. De tota la Lliga només el superen dos equips, els dos que, precisament, l’encapçalen: l’Atlètic (25) i el Barça (24). Equiparar-se en aquesta faceta a aquests dos gegants parla bé de l’equip de Rubi, un tècnic amb una clara vocació ofensiva.

Darrere queden altres equips com l’Athletic (20), el València (18), el Getafe (17) o el Sevilla, el Madrid i la Reial Societat (16), tots ells per davant de l’Espanyol en la classificació general de la Lliga. La gran diferència amb tots aquests equips és ben òbvia: d'una banda, la capacitat de saber gestionar millor els avantatges; de l'altra, tenir més capacitat de reacció quan el rivals els empaten.

Els espanyolistes se sentien especialment còmodes en el tram inicial de curs en els partits que jugaven com a local. Amb una proposta renovada respecte al seu predecessor, l’Espanyol va passar de ser un equip que esperava a ser-ne un altre que preferia atacar. En sis dels set partits de la primera volta en què l’Espanyol va marcar primer a l’RCDE Stadium, els tres punts es van quedar a casa. Només el Betis (1-3) va ser capaç de remuntar un avantatge blanc-i-blau a domicili en aquest període. En la segona volta, el feu espanyolista ha deixat de ser un fortí, fins i tot en els duels en què l’Espanyol va avançar-se. Va guanyar a Valladolid i Alabès, però va veure com Osca, Getafe i Celta li empataven.

Si a casa l’Espanyol s’ha avançat primer en 12 de les 17 jornades, a domicili ho ha aconseguit en gairebé la meitat, 8 de 18 (a Vallecas es va situar 1-2, però sense marcar primer). Els avantatges desaprofitats signifiquen deixar de sumar 27 punts. Fora de Cornellà, però, els espanyolistes només han retingut dos triomfs (Osca i Girona) de tots aquests partits on es van avançar. Contra l'Alabès i el Sevilla van perdre, mentre que davant del Celta, el Valladolid, l'Athletic Llevant i el Betis van acabar cedint empats. Tots els partits en què van desaprofitar avantatges, a més, tenen un comú denominador. A excepció d’un gol del Betis en l’1-3 a Cornellà, que va arribar al minut 43, tots els gols encaixats van ser a les segones parts: 5 entre els minuts 45-74; 5 entre els minuts 60-74 i 5 més entre el 75 i el 90 (tres d’aquests en el temps afegit).

La samarreta 2019-20, dissabte

Aquest dissabte l’Espanyol s’enfrontarà al rei dels obrellaunes, l’Atlètic, un rival que pot provocar que els blanc-i-blaus quedin matemàticament descartats de la setena plaça i, per tant, d’Europa: a l’Espanyol només li val guanyar tot el que li queda i que l’Athletic i l’Alabès sumin entrebancs.

L’Espanyol augmenta la seva presència a l’Aeroport del Prat
L’Espanyol, present també en taxis de Barcelona

Els de Rubi rebran els madrilenys amb una novetat important: l’estrena de la nova samarreta del curs 2019-20. El club i Kelme, el fabricant tècnic, han acordat anticipar la seva posada en escena, una operació comercial inèdita al club blanc-i-blau (ja s’ha fet en altres clubs de la Lliga). Així, els seguidors que ho vulguin podran comprar la nova equipació a partir de dissabte, i no hauran d’esperar a l’estiu. No s’han filtrat detalls, però no es descarta que almenys la segona i la tercera samarreta siguin amb un disseny trencador. La blanc-i-blava serà la primera samarreta 2019-20 que s’estrenarà a Primera. Els blanc-i-blaus també estrenen en aquest partit la presència publicitària a l’Aeroport del Prat, en taxis i pel centre de Barcelona, indrets clau en l’aposta per expandir la marca. S’espera que tinguin un impacte diari superior a les 100.000 persones. També en màrqueting, l’Espanyol marca primer.

stats