Gastronomia i enoturisme, protagonistes del 2016

La Generalitat destinarà més de dos milions d'euros a potenciar Catalunya com a destí d'itineraris culinaris i enològics

Després que Catalunya  fos designada Regió europea de la gastronomia el passat mes de juliol, la Generalitat ha decidit donar un fort impuls a la promoció de la gastronomia i l'enoturisme, i per això el  2016 serà un any dedicat a aquests dos sectors.

El Govern destinarà més de dos milions d'euros –que provenen de la recaptació de la taxa turística– a promocionar-los, i ho farà a través de diferents accions, que aquest dilluns ha explicat el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa. Una de les més destacades serà un workshop que es farà al juny, amb més de 150 operadors turístics internacionals especialitzats en gastronomia i que viatjaran a Catalunya per conèixer el país i amb la voluntat que l'incloguin en els seus paquets. Hi participaran restaurants, cellers i empreses turístiques amb productes específics i, segons que ha dit Espasa a l'agència ACN, serà "el workshop més important que s'ha celebrat mai a l'entorn de la gastronomia i el turisme".

La cita està pensada per a mercats tradicionals, com ara  França, la Gran Bretanya, Alemanya, Itàlia o els països nòrdics, però també hi ha un gran interès per obrir-se a altres mercats emergents, que comencen a tenir fluxos importants de turistes com el mercat asiàtic i l'americà. Aquests nous visitants "tenen molt d'interès en els itineraris culinaris i enològics", ha explicat Espasa.

Exposició sobre Joan Roca

Una altra de les accions que es duran a terme al llarg de 2016 serà una exposició dedicada a Joan Roca que estarà en primer lloc al Palau Robert però després viatjarà a Girona i a altres ciutats. La mostra girarà al voltant del xef  del millor restaurant del món El Celler de Can Roca– i la màgia de la seva cuina.

 

Més continguts de