Bob Dylan funda la seva pròpia marca de whisky

L'artista, de 76 anys, l'ha batejat amb el nom d'una de les seves cançons més mítiques

Bob Dylan, de 76 anys, ha decidit entrar en el mercat dels licors i, en un últim gir a la seva carrera, ha llançat la seva pròpia marca de whisky, batejada amb el nom de Heaven's Door pel seu èxit musical 'Knockin' on Heaven's Door'. Dylan i el seu nou equip no elaboraran el whisky, sinó que el compraran a una sèrie de productors i en canviaran un seguit de característiques abans d'embotellar-lo, segons ha indicat el diari 'The New York Times' i ha recollit Efe.

La col·lecció de Heaven's Door consistirà en tres tipus de whisky: 1 bourbon de set anys, un whisky emmagatzemat en barril abans de ser embotellat i un whisky de sègol guardat en barrils de roure procedents de la serralada dels Vosges, a l'est de França. Un dels socis de Dylan és l'empresari Marc Bushala, de 52 anys i famós per haver creat el whisky de sègol Angel's Envy, que després va vendre per 150 milions de dòlars (123 milions d'euros) a Bacardi.

Whisky amb història

Segons el 'The New York Times', el 2015 Bushala va començar a pensar en un whisky amb el nom de Bob Dylan i, després de diverses trobades amb l'artista, va aconseguir que es convertís en un dels socis de l'empresa, anomenada Heaven's Door Spirits, que ha aconseguit una inversió de 35 milions de dòlars (28,9 milions d'euros). "Els dos volíem crear una col·lecció dels millors whisky nord-americans que, a la seva manera, explicaran una història", ha dit Dylan.

Gran negoci

L'artista entra al mercat del whisky artesanal en un bon moment, ja que les vendes de whisky nord-americà han crescut un 52% en els últims cinc anys, arribant als 3.400 milions de dòlars (2.800 milions d'euros) de facturació només el 2017, segons dades del Distilled Spirits Council, una organització que representa les empreses de licors dels EUA.