Estils 15/02/2016

La marca catalana Custo celebra 20 anys desfilant a Nova York

El dissenyador presenta la seva nova col·lecció, 'Reborn', on fa un canvi cap a la moderació i aposta pel negre

Thaïs Gutiérrez
2 min
Una de les peces de la nova col·lecció que Custo ha presentat a la NYFW / CUSTO

BARCELONAEl dissenyador català Custo Dalmau, ànima de la marca Custo, ha presentat la seva nova col·lecció 'Reborn' a la passarel·la de Nova York per celebrar que fa 20 anys que desfila en aquest marc clau del món de la moda.

Custo va desfilar per primera vegada a la New York Fashion Week l'any 1996, i durant molts anys va ser l'únic representant de la moda de l'Estat invitat a Nova York. En aquell moment, a finals dels 90, en què triomfava el minimalisme i les peces monocromàtiques, l'aposta del dissenyador català pels colors i les formes extremades va ser vista com una revolució que va enganxar el públic nord-americà. La premsa del país va arribar a parlar de "customania", fent referència a la passió pels dissenys del català.

Per celebrar aquest aniversari, aquest diumenge la marca va presentar 'Reborn', la seva nova proposta per a la tardor-hivern que ja va presentar al 080, tot just fa uns dies. En aquesta ocasió, el dissenyador marca distància amb els seus inicis i proposa una estètica molt més moderada del que era habitual i amb una clara aposta pel color negre, que és el fil conductor de la col·lecció.

El canvi de Custo és un clar gir cap a la sofisticació i la contenció, jugant amb contrastos que el porten a crear combinacions entre peces esportives i transparències més pròpies d'un vestit de nit. I és que una de les reivindicacions del dissenyador amb aquesta col·lecció és la de l'elegància esportiva, i per això presenta jaquetes d'esport i dessuadores amb brodats i encaixos barrejades amb faldilles extrallargues d'aires retro. Per als looks masculins, Custo segueix amb la mateixa filosofia i barreja l'estil dandi amb peces d'esport, jaquetes 'bomber' i jerseis 'oversize'.

stats