Giorgio Armani anuncia que deixarà de fer servir pell en les seves col·leccions

El dissenyador italià, de 81 anys, abandona aquest material després d'utilitzar-lo sempre en la seva marca, fundada al 1974. Assegura que actualment han aparegut materials que fan prescindible l'ús de la pell

La firma de moda italiana Armani va anunciar aquest dimarts que no farà servir pells animals en tots els seus productes a partir de la propera temporada de tardor-hivern 2016/2017. "Tinc el plaer d'anunciar que el grup Armani ha signat un acord per abolir l'ús de pells animals en les seves col·leccions", afirma el dissenyador i copropietari de l'empresa, Giorgio Armani, en un comunicat.

L'empresari de la moda, amb un patrimoni estimat per  Forbes de 7.000 milions d'euros al 2011, considera que "el progrés tecnològic aconseguit en aquests anys permet comptar amb alternatives vàlides que converteixen en inútil recórrer a pràctiques cruels amb els animals". "Continuant amb aquest procés emprès des de fa temps, la meva empresa compleix per tant avui un pas important en relació amb la seva particular atenció cap a la delicada problemàtica sobre la cura i el respecte del medi ambient i del món animal", assenyalava Armani, de 81 anys, al text.

La decisió de no utilitzar pells en les seves col·leccions ha estat plasmada en un acord assolit amb Fur Free Alliance, una coalició de 40 organitzacions animalistes de tot el planeta compromeses en l'abolició de la pell en la indústria tèxtil. Aquest grup de pressió, molt sorollós dins del món de la moda, ha aconseguit també que signin aquest compromís firmes tan rellevants com Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein o Stella McCartney.

"Llibertat creativa sense crueltat"

El president de Fur Free Alliance, Joh Vinding, va celebrar aquesta decisió d'un pes pesat de la indústria i, en una nota, va declarar que l'anunci evidència que "els dissenyadors i els consumidors poden gaudir de llibertat creativa i luxe sense recórrer a la crueltat animal". "Armani ha estat un pioner en la moda mundial durant dècades i aquest últim anunci és una prova que la compassió i la innovació són el futur de la moda", va subratllar Vinding.

Va incomplir la promesa anteriorment

Armani ja es va comprometre anteriorment en almenys dues ocasions a no fer servir pells. Tot i això, cap de les dues va acabar complint-la, cosa que van denunciar els animalistes públicament. Al 2008, PETA, People for the ethical treatment of animals, va cridar al boicot davant les botigues d'Armani perquè aquesta empresa havia incomplert el seu compromís i  havia creat "jaquetes i faldilles decorades amb pells de conill i guineu i, fins i tot, vestits de neu per a nens folrats amb pell d'animals". Al 2010, hi va tornar a haver polèmica en aquest aspecte perquè Armani va fer servir pells de conill en algunes peces de roba. PETA va assegurar llavors que això implicava consentir la crueltat amb la qual es crien aquests animals en granges on estan amuntegats i on se'ls mata brutalment en països com la Xina.

Una llarga trajectòria pelletera

Armani pren la decisió d'abandonar l'ús de la pell animal després de fer-la servir en les seves col·leccions des que va fundar la marca, l'any 1974. Durant aquestes quatre dècades, el dissenyador milanès ha triomfat arreu del món amb la seva moda i els productes que hi associa. Primer va tenir èxit amb les seves col·leccions de roba masculina i, posteriorment, amb les de moda per a dona. Rellotges, joies, calçat i perfums són alguns dels elements que més notorietat li han donat al creatiu fora de les passarel·les. Amb la seva línia Armani Privé, l'italià va vestir en aquesta darrera edició dels Oscars algunes de les invitades que més acceptació van tenir per part dels analistes de moda.