Leandro Cano presenta nova col·lecció: "El xou ha de continuar"
La col·lecció, per a la tardor, s'inspira en la vessant més nocturna de les folklòriques espanyoles
BarcelonaEl dissenyador Leandro Cano ha presentat la seva col·lecció Imperio, la primera amb un caràcter clarament comercial, amb onze dissenys per a una dona "nocturna" de cara a la tardor-hivern 2020-2021. Ho ha fet en aquest context de paràlisi comercial i general perquè, segons assegura en un comunicat, tot i la situació "tan adversa", "Show must go on", en referència a la cançó de Queen que repetia a la tornada aquest títol, que assenyala que el xou ha de continuar malgrat tot.
El dissenyador de Jaén no volia deixar passar més temps sense donar a conèixer, "encara que sigui de manera una mica rudimentària", la seva primera col·lecció per a la tardor-hivern. De fet, aquest canvi d'estil és significatiu en Cano, que acostuma a presentar les seves col·leccions en llocs i amb fotografies molt potents. Ara, però, donada la situació de confinament, mostra les seves peces sobre un fons blanc i sense que els vesteixi cap model, només amb un penjador.
Cano ha explicat que si bé la inspiració de la seva última col·lecció artística, anomenada A tu vera –que va presentar a París al començament de març–, versava sobre "l'univers de les folklòriques" espanyoles, des del naixement d'Imperio Argentina fins a la mort de Rocío Jurado, "Imperio mostra la part més canalla i nocturna d'aquestes dones icona". És una col·lecció composta per onze vestits, confeccionats en diferents teixits com el setí, el sargé, el vellut, el piqué, el popelín, el denim impermeable i el tul.
A banda dels vestits, en la col·lecció es poden trobar també bàsics com camises d'organdí, piqué o vellut. A més a més, la col·lecció inclou dues faldilles de tub, una de cuir i punt i l'altra només de punt, que es combinen amb un bodi de punt de màniga llarga i coll xemeneia. La línia es tanca amb una mena de granota de punt roma ajustada amb pantalons palazzo i sense esquena.